سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۵ بعد از ظهر به وقت تهران

پیرترین شهروند آمریکایی در ۱۱۶ سالگی درگذشت

خانم «هستر فورد» اوایل سال گذشته تولد ۱۱۵ سالگی‌اش را در میان خانواده بزرگ و مهمانانش با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و از درون خودروهای شخصی‌شان جشن گرفت.

پیرترین شهروند آمریکایی در 116 سالگی درگذشت

 

بر سر سن واقعی او اختلاف نظر بسیار است اما براساس مجموعه‌ای از سوابق خانوادگی‌اش وی در سال ۱۹۰۴ در لنکستر، کارولینای جنوبی متولد و در یک مزرعه پنبه بزرگ شده است. اما براساس مدارک دیگری سال تولد او را ۱۹۰۵ میلادی می‌دانند. در هر صورت او عنوان پیرترین شهروند آمریکایی را دارد. این مادربزرگ یا به عبارتی رئیس خانواده، ۱۲ فرزند و حدود ۳۰۰ نوه، نتیجه و ندیده دارد. هستر همسر ۴۵ ساله‌اش را در حالی که ۱۲فرزند از او داشت در سال ۱۹۶۳ یعنی بیش از نیم قرن گذشته از دست داد. خانم فورد همه عمرش عادت داشت هرروز نیمی از موز را به‌عنوان صبحانه بخورد و راز طول عمرش را سبک زندگی سالم می‌دانست. به گفته اطرافیانش هستر تا سال ۲۰۰۸ میلادی از هیچ دارویی استفاده نکرده و گذارش به بیمارستان نیفتاده بود. جالب است بدانید که شهردار شارلوت، شهری که هستر فورد در آن زندگی می‌کرد، ۱۵ آگوست روز تولدش را به نام روز« مادر هستر فورد»
نام گذاری کرد.هستر فورد به خاطر داشتن لقب پیرترین فرد زنده در آمریکا همواره از طرف رهبران سیاسی، روسای جمهوری، رسانه‌های اجتماعی، شخصیت‌های مشهور جهانی و همشهری‌هایش تجلیل می‌شد. او دومین فرد مسن جهان بود که در سال ۱۹۱۸ همه‌گیری آنفلوآنزا را تجربه کرد و در ۱۱۶ سالگی از بیماری کووید-۱۹ جان سالم به در برد اما در نهایت روز شنبه در اثر کهولت سن در خانه خود و در جمع خانواده‌اش، در آرامش درگذشت.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *