چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۳ قبل از ظهر به وقت تهران

پسر قاتل مادرش را در باغچه خانه دفن کرد؟! +عکس

روزنامه خراسان: رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی روز گذشته در تشریح جزئیات تازه‌ای از پرونده جوانی که مادرش را در مشهد به قتل رساند به خراسان گفت: کشف پرونده‌های جنایی در پلیس آگاهی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که قبل از متهم کردن یک فرد به جنایت که اتهام بسیار سنگینی است و متهم پرونده امکان دارد مدت‌ها در بازداشت بماند، باید از شیوه‌های تخصصی و پلیسی خاصی برای جمع آوری اسناد و مدارک مستند، بهره برد. به همین خاطر همواره ذهن کارآگاهانی که در این حوزه مشغول فعالیت هستند، درگیر موضوعات پیچیده پرونده هاست به طوری که گاهی حتی در نیمه‌های شب و برای یافتن سرنخی از یک ماجرا روانه مقر انتظامی می‌شوند یا جلسات تجزیه و تحلیل‌های کارشناسی در ساعت‌های مختلف شبانه روز برگزار می‌شود. سرهنگ کارآگاه حسین بیات مختاری افزود: نمونه بارز این گونه فعالیت‌ها در کشف پرونده «قتل یک مادر به دست فرزندش» بود که با تیتر «تلاقی آخرین نگاه!» در روزنامه خراسان به چاپ رسید. این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: وقتی پرونده گزارش فقدانی زن ۵۷ ساله‌ای به نام «فاطمه- الف» در تاریخ ششم آبان از کلانتری سیدی به پلیس آگاهی ارسال شد و کارآگاهان پای اظهارات مرد شاکی نشستند، در همان تحقیقات مقدماتی و در اولین جلسه کارشناسی مشخص شد که ماجرا جنایی است، اما هیچ اثر و سرنخی از قتل وجود نداشت.

پسر جنایتکار مادرش را در باغچه خانه اش دفن کرد؟! +عکس

سرهنگ بیات مختاری اضافه کرد: روند تحقیقات و بررسی‌های دقیق برای جمع آوری اسناد و مدارکی که قابل انکار نباشد، حدود دو ماه طول کشید تا این که کارآگاهان در کنار قاضی ویژه قتل عمد و بهره گیری از دستورات قضایی، موفق شدند عامل این جنایت وحشتناک را با وجود برنامه ریزی‌های دقیق متهم به قتل شناسایی کنند. وی با اشاره به سابقه اختلاس متهم خاطرنشان کرد: بررسی سوابق مرد ۳۸ ساله که به اتهام قتل مادرش در بازداشت به سر می‌برد، بیانگر آن است که وی مدتی قبل به عنوان پیمانکار در یکی از مدیریت‌های شهری مشغول فعالیت بوده که پس از اختلاس مبلغ ۵۰ میلیون تومان روانه زندان شده است.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی به ماجرای عجیب دیگری در تحقیقات این پرونده جنایی اشاره کرد و افزود: هنگامی که کارآگاهان به طور غیرمحسوس و برای یافتن سرنخی از این پرونده جنایی، بررسی‌های خود را ادامه می‌دادند به ماجرای خرید یک واحد آپارتمان در بولوار شهید فکوری رسیدند که همسر متهم در اظهارات خود بیان کرده بود، «همسرم آپارتمان را با وام ۲۰۰ میلیونی که از بانک گرفت به نام من خریداری کرد» بنابراین کارآگاهان به این نتیجه رسیدند که احتمال دارد زن ۵۷ ساله در این منزل آپارتمانی به قتل رسیده یا در آن جا به گروگان گرفته شده باشد! به همین دلیل گروهی از کارآگاهان با همکاری همسر متهم به بولوار فکوری رفتند! همسر متهم از داخل خیابان، واحدی را در یک مجتمع مسکونی نشان داد و گفت: «من هیچ وقت به آن واحد آپارتمانی نرفته ام! همسرم مرا تا همین حاشیه خیابان آورد و هر بار از دور آن ساختمان را نشانم داد و گفت: با پول ۲۰۰ میلیونی که وام گرفتم، این واحد را برای تو خریده ام!» سرهنگ حسین بیات مختاری افزود:، اما وقتی کارآگاهان تحقیقات خود را در این باره ادامه دادند، مشخص شد که متهم مذکور به همسرش دروغ گفته و آپارتمانی در کار نیست، او همه مبلغ وام را صرف تسویه حساب بدهی هایش کرده بود! این مقام انتظامی به از بین بردن همه اسناد و مدارک مربوط به مقتوله نیز اشاره کرد و گفت: «مهدی-س: (متهم) صبح سوم آبان و ساعتی بعد از ارتکاب قتل، کیف حاوی همه اسناد و مدارک، مانتو، دارو‌ها و حتی واکر مادرش را داخل خودرو گذاشته و در بیرون از منزل درون سطل زباله‌های متعدد انداخته است تا نقشه گم شدن مادرش در مسیر رفتن به حرم مطهر امام رضا (ع) را کامل کند!

یکی از مواردی که کارآگاهان را به سوی دخالت فردی آشنا در ماجرای قتل سوق داد، گم شدن کیف اسناد و مدارک مقتوله بود چرا که متهم با نابود کردن لوازم وی سعی داشت چنین وانمود کند که مادرش برای رفتن از منزل مانتوی مشخصی پوشیده و دارو‌ها و واکر را نیز همراه خودش برده بود، اما این که چرا کیف حاوی اسناد و مدارک شناسایی او هم گم شده، سرنخی بود که ذهن کارآگاهان را درگیر کرد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با اشاره به ادامه تحقیقات در این پرونده تصریح کرد: متهم مذکور میلیون‌ها تومان طلا را به مبلغ ۲۲ میلیون فروخته است و با آن که بار‌ها برای خرید طلا‌های بدون فاکتور هشدار داده ایم، اما هنوز هم متاسفانه برخی از افراد یا طلافروشان اقدام به این کار می‌کنند که در نهایت گرفتار پرونده‌های جنایی می‌شوند. وی اضافه کرد: متهم با انگیزه مالی، مادرش را درحالی به قتل رسانده است که برخی از فرزندان مقتوله مدعی هستند مادرشان حدود ۴۰-۵۰ میلیون تومان پول نقد نیز در منزل داشته است که تحقیقات در این باره ادامه دارد. سرهنگ کارآگاه حسین بیات مختاری درباره اعترافات دیگر متهم نیز گفت: مرد ۳۸ ساله که دو فرزند دختر نیز دارد و به تنهایی مرتکب این جنایت شده است در اعترافات خود درباره تغییر ظاهری باغچه منزل (محل دفن جسد) گفت: «آن روز صبح وقتی همسرم را به خانه خواهرش رساندم، خودم بلافاصله به منزل بازگشتم و به کارگری که صبح استخدام کرده بودم، مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به خاطر کندن گودال بیش از دو متری دادم. بعد از رفتن آن کارگر جسد را درون گودال انداختم و با بیل و دست هرچه توانستم خاک ریختم، ولی به دلیل استرس زیاد دستانم توانایی نداشت، خیلی می‌ترسیدم که همسرم از راه برسد! بنابراین منتظر ماندم تا این که دوباره همسرم برای پیداکردن مادرم عازم حرم مطهر شد. من هم از این فرصت استفاده کردم و کارگر دیگری به خانه آوردم و از او خواستم باغچه را به طور کامل تغییر دهد و چند گودال برای کاشتن نهال، حفر کند! او هم ابتدا گودال دو متری را از خاک پر کرد و در محل دفن مادرم نیز گودال برای کاشت نهال ایجاد کرد تا وضعیت ظاهری باغچه کاملا تغییر کند، اما هنوز نتوانسته بودم نهالی بکارم که دستگیر شدم!»

این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: اگرچه جمع‌آوری اسناد و مدارک محکم و مستند در این پرونده حدود دو ماه طول کشید، اما این مدارک به گونه‌ای بود که متهم با دیدن آن‌ها در همان لحظات اولیه در شوک فرو رفت و به ناچار لب به اعتراف گشود چرا که اسناد کارآگاهان نشان می‌داد، متهم مذکور در همین مدت اندک و همزمان با سناریوی ساختگی گم شدن مادرش، همه لوازم منزل مقتوله را داخل اتاقی ریخته و همسرش را قانع کرده بود که در طبقه دوم منزل (محل سکونت مقتوله) زندگی کنند چرا که آن جا بزرگ‌تر است و طبقه اول (منزل متهم) را به رهن و اجاره واگذار کرده بود که با مبلغ رهن مقداری از بدهکاری هایش را تسویه کند! سرهنگ مختاری گفت: این‌ها از جمله مواردی بود که از چشمان تیزبین کارآگاهان دور نماند و به عنوان اسناد محکمه پسند در جریان بازجویی‌ها مورد استفاده قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در پایان و با قدردانی از تلاش‌ها و دستورات قاضی احمدی نژاد (قاضی ویژه قتل عمد) و همه عواملی که در کشف این پرونده جنایی نقش داشتند، خاطرنشان کرد: شگرد‌های تخصصی، علمی و پلیسی زیادی در این گونه پرونده‌ها از سوی کارآگاهان مورد توجه قرار می‌گیرد که به خاطر رعایت مسائل ایمنی و امنیتی قابل افشا نیستند، ولی افرادی که فکر می‌کنند بعد از ارتکاب جرم چنین و چنان برنامه ریزی خواهند کرد که پلیس گمراه شود، بدانند، تجهیزات و امکانات و تخصص‌های پلیسی به اندازه‌ای است که حتی در تفکر مجرمان نمی‌گنجد و هیچ گاه راه گریزی نخواهند یافت بنابراین در لحظه تصمیم برای ارتکاب قتل یا جرایم دیگر به این موضوع توجه داشته باشند که تاکنون هیچ مجرمی برای همیشه نتوانسته است از چنگ قانون بگریزد.

شایان ذکر است گزارش کامل این جنایت با عنوان (تلاقی‌آخرین‌نگاه!)، روز گذشته در صفحه حوادث خراسان به چاپ رسیده است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *