پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۲ بعد از ظهر به وقت تهران

پست اینستاگرامی امیر آقایی درباره موفقیت های سینمای ایران در اسکار

امیر آقایی بازیگر ۴۷ ساله سینما و تلویزیون صفحه شخصی اینستاگرام خود را با انتشار مطلبی در خصوص موفقیت های اخیر سینمای ایران در اسکار به روز کرد.

امیر آقایی با انتشار عکسی از اصغر فرهادی در اینستاگرام درباره موفقیت سینمای ایران در اسکار نوشت:

«تا پاسی از شب بیدار نشسته ام تا مراسم اسکار را تماشا کنم. یکی از بزرگترین و جدی ترین جوایز سینمای جهان. اما این سالها، مثلِ سالهایِ خیلی دور نیست که فقط در حسرت و رویای اسکار باشیم، حالا دیگر ما هم اسکار داریم، دو تا هم داریم که بدانند اتفاقی نبوده است.

اینکه سینمایِ مستقل و نجیبِ ایران چه مسیر دشواری را طی کرد تا به اسکار برسد، خیلی مفصل است. اینکه کیارستمیِ بزرگ چگونه یگانه و یک تنه راه را هموار کرد و سینمای ایران را به جهانیان شناساند، فرایندش میشود افتخارِ امروز.حالا دیگر به لطف سینماگرانِ اندیشمندمان، هر بار که در رقابتی جهانی، فیلمی از ایران باشد، یقینأ تن و بدنِ رقبا خواهد لرزید.ما آبرویِ خوبی برایِ سینمایِ ایران در عرصه ی جهانی کسب کرده ایم، ممنون فرهادیِ عزیز.

حیف که دی لوئیس بی همتا سال گذشته خداحافظی کرد، با اینکه قلبا گری اولدمن را دوست میدارم، ولی هیچ بدم نمیآید که دی لوئیس، بی رقیب در کسب چهارمین اسکار از بازیگری خداحافظی کند. دو سالِ آینده حرفهایی خواهیم داشت در همین مراسم

با احترام به بانو شیرین عبادی ، ولی ای کاش ادبیات ایران هم، دستش به نوبل برسد، این آرزویِ دیرینه و رویایِ کودکی تا به امروزم.»

پست اینستاگرامی امیر آقایی درباره موفقیت های سینمای ایران در اسکار

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *