جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۲۷ قبل از ظهر به وقت تهران

هنوز اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان قانونی و مورد تایید نیست

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه هنوز اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان قانونی و مورد تایید نیست، تصریح کرد: رای‌گیری برای مشخص کردن هیات امنای آن به مثابه آب در هاون کوبیدن است.

https://media.mehrnews.com/d/2017/08/28/4/2556926.jpg

هنوز اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان قانونی و مورد تایید نیست

سیدمحمد جواد ابطحی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با بیان اینکه اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان نیازمند بازنگری است، گفت: از آنجا که شخصیت حقوقی صندوق مشخص نیست لذا ابتدا باید مشخص شود این صندوق دولتی است یا خصوصی، چراکه راهکارهای اداره آن در هر دو مورد متفاوت خواهد بود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه هنوز اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان قانونی و مورد تایید نیست، هر نوع رای گیری همچون رای گیری برای جذب معلمان در هیات مدیره آن نیز فاقد وجاهت قانونی خواهد بود.

وی با بیان اینکه فریادهای دو عضو از جامعه فرهنگیان در ترکیب هیات امنای این صندوق که ۵ نفر دیگر آن افراد غیر هستند حتی با وجود داشتن حق رای هرگز به جایی نخواهد رسید، اظهارکرد: این ترکیب باید برعکس باشد چراکه معلمان صاحبان اصلی صندوق هستند اما متاسفانه آن ها در۱۴ سال گذشته که از عمر صندوق می گذرد کمترین نقش را در اداره و نظارت و تصمیم گیری برای آن داشته اند.

این نماینده به ورود جدی وزیر آموزش و پرورش به این مهم تاکید کرد و افزود: آقای بطحایی باید با ورود قاطعانه مانع از ضایع شدن حق معلمان بیش از این شود و کمیسیون آموزش و تحقیقات نیز باید پیگیر باشد.

ابطحی با اشاره به اینکه اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان درصورت دولتی بودن باید به تایید مجلس و در غیر این صورت به ثبت شرکت ها برسد، گفت: می توان اساسنامه را دولتی تدوین و اکثریت اعضای هیات مدیره و هیات امنا معلمان باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین تاکید کرد: تا زمانی که تکلیف دولتی یا خصوصی بودن صندوق ذخیره فرهنگیان مشخص نشود، رای گیری برای مشخص کردن هیات امنای آن به مثابه آب در هاون کوبیدن است.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *