پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۱ قبل از ظهر به وقت تهران

هشدار جدی سازمان هواشناسی /پنجشنبه ۱ آذر ۹۷

https://media.mehrnews.com/d/2018/01/09/3/2684335.jpg

براساس نقشه های پیش یابی هواشناسی در روز جمعه سامانه بارشی از جنوب غرب وارد کشور می شود که بتدریج دامنه فعالیت آن طی روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده به مناطق غرب و شمال غرب کشور گسترش خواهد یافت. از اینرو بارش باران، گاهی با شدت رگباری و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی درمناطق زیر پیش بینی می شود:
روز جمعه مورخ ۹۷/۰۹/۰۲: استانهای خوزستان، ایلام، لرستان، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، کرمانشاه، همدان و جنوب کردستان.
از اواخر وقت روز جمعه سواحل دریای خزر در استانهای گیلان و غرب مازندران ابری و گاهی با بارش باران خواهد بود که بتدریج از روز شنبه با افزایش سرعت و شمالی شدن جهت باد، بارش در این مناطق تشدید خواهد شد. در روز شنبه گستره بارشها شمال غرب، نواحی مرکزی و تهران را هم فرا می گیرد.
در روز جمعه برای ارتفاعات البرز در استانهای تهران، البرز، قزوین، زنجان، گیلان، مازندران و ارتفاعات زاگرس مرکزی در شمال و شرق خوزستان، ایلام، چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، کرمانشاه، لرستان، همدان و کردستان بارش برف پیش بینی می شود، که سبب اختلال در تردد جاده ها و گردنه های کوهستانی منتهی به آنها خواهد شد.
با تشدید سرعت باد روز جمعه و شنبه خلیج فارس و روز شنبه دریای خزر مواج و طوفانی خواهد شد.
از این رو توصیه می شود جهت کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی سازمانهای امدادی، مدیریت بحران و هموطنان عزیز بکار گرفته شود.
توصیه های هواشناسی:
۱- احتیاط در حرکت شناورهای سبک در شمال خلیج فارس و دریای خزر.
۲- احتیاط در حمل و نقل جاده ای و در صورت ضروری بودن سفر، ضمن کسب اطلاعات کافی از وضعیت مسیر،به همراه داشتن تجهیزات زمستانی،
۳- بارش روز شنبه در جنوبغرب و سواحل شمالی کشور پتانسیل آبگرفتگی معابر عمومی را دارد. بنابراین هموطنان عزیز و سازمانهای امداد و نجات و مدیریت بحران آمادگی لازم را برای مواجهه با شرایط آبگرفتگی و بالا آمدن سطح رودخانه ها را داشته باشند .

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *