چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۶ بعد از ظهر به وقت تهران

هتل مرموز و مخوفی که ارواح در آن رفت و آمد می کردند! +تصاویر

در سفری که داشته اید در یکی از شهرهای دلخواهتان اقامت دارید، برای اقامت هتلی زیبا و لوکس را انتخاب می کنید تا از سفر خود لذت کافی را ببرید، اما اگر بدانید این هتل قبلا محل رفت و آمد ارواح بوده است آن را برای اقامت انتخاب خواهید کرد. در این مطلب می خواهیم شما را با هتلی آشنا کنیم که قبلا محل رفت و آمد ارواح بوده است. 

اگر اهل ماجراجویی هستید تور رعب انگیز ارواح را از دست ندهید+تصاویر باشگاه خبرنگاران جوان،آیا به وجود ارواح وتسخیرشدگان اعتقاد دارید؟ به دنیای ماورا باور دارید؟ داستان هتل روح زده استنلی را می دانید ؟ اگر از آن دسته از افرادی هستید که به وجود ارواح اعتقادی ندارند هستید و یا یالعکس از دنبال کنندگان داستان های ماورالطبیعهو داستان های ارواح هستید،

مجله دوستان : به اعتقاد خیلی از کسانی که به وجود ماورالطبیعه معتقدند، بسیاری از کسانی که از دنیا می روند، روحشان به دنیای دیگر وارد نمی شود و در محلی که جانشان را از دست داده اند، می ماند. به اعتقاد این گروه کسانی که در اثر حادثه ای وحشتناک و یا قتل از دنیا می رود، روحشان در این دنیا می ماند و بعد از مدتی به این علت که نه می توانند به دنیای دیگر گذر کنند و نه می توانند دراین جهان حضوری چون زندگان داشته باشند، تبدیل به روح های خشمگین می شود که در اصطلاح به آنان ارواح خبیثهمی گویند. درباره ی ارواح خبیثه، داستان های ساختگی و واقعی بسیاری نقل شده است.

اگر اهل ماجراجویی هستید تور رعب انگیز ارواح را از دست ندهید+تصاویر

هتل استنلی، یکی از این مکان های روح زده است که البته بیشتر شهرتش را مدیون انتشار کتابی با داستان این مضمون است.

هتل استنلی، یک هتل بزرگ و مجهز در زمان خویش است. این هتل ۴۲۰ اتاق دارد که در منطقه ی استس پارک (Estes Park)، در کلرادوی آمریکا واقع شده است. این هتل مرموز و شگفت انگیز در ۵ مایلی ورودی پارک ملی کوهستان راکی، قرار گرفته و از این نظر جز هتل های خوش منظره و با جذابیت های طبیعی بالا به حساب می آید.

گواه این مدعا هم این است که این هتل از سویی چشم انداز دریاچه ی استس و از طرفی دیگر، قله های مرتفع کوهستان های اطراف را کسانی که دراین هتل اقامت می کنند را دارد که برای کسانی که در نظر دارند تا اقامتی رویایی در یک محیط طبیعی و فوق العاده و در عین حال مجلل را داشته باشند، مناسب است.

اگر اهل ماجراجویی هستید تور رعب انگیز ارواح را از دست ندهید+تصاویر

در واقع مهمانان این هتل به این منظور به این هتل می آیند که اتفاقی فراتر از دنیای روزمره و عادی را تجربه کنند. در همین راستا از دیگر امکانات هتل استنلی این است که در آن تورهای گردشگری و توریستی با موضوع محوریت فعالیت های ماورایی و ترسناک برگزار می شود. اگر بخواهیم به تاریخ هتل استنلی نگاهی بیندازیم میبینیم که این هتل در ۴ جولای سال ۱۹۰۹، توسط فریلن اسکاتی استنلی، در این منطقه ی زیبا ساخته و افتتاح شد.

هتل استنلی و زمین ها و مراتع اطراف آن، امروزه به عنوان یکی از مکان های تاریخی وملی کشور آمریکا، به حساب می آیند. شهرت این هتل فقط و فقط به خاطرگردشگری موسوم به گردشگری وحشت است. البته نباید نقش استفن کینگ، نویسنده ی معروف ژانر وحشت را در این بین نادیده گرفت. کینگ با ابزگویی داستانی ترسناک، جذابینتی دو چندان به این هتل ترسناک اما جذاب بخشیده است. آیا کتاب درخشش را خوانده اید؟ کتاب درخشش یکی از معروف ترین آثار استفن کینگ در ژانر وحشت است و او در این کتاب از این هتل و حال و هوایش برای توصیف هتل اورلوک، هتلی که اتفاقات کتاب در آن جریان دارد، استفاده کرده است. از نظر بسیار ی از منتقدین، کینگ مکان بسیار مناسبی را برای توصیف کردن ترس و بلاتکلیفی انتخاب کرده است.

اگر اهل ماجراجویی هستید تور رعب انگیز ارواح را از دست ندهید+تصاویر

داستان نوشتن کتاب درخشش از آن جا شروع شد که کینگ و همسرش برای اقامت به این هتل رفتند اما در کمال ناباوری در حالی که هنوز هم اقامت آن ها به یک روز هم نرسیده بود دریافتند که تنها مسافران داخل این هتل هستند و حتی خدمه و کارکنان هتل هم در حال آماده سازی برای تعطیلی هتل در فصل زمستان شده و همه در حال آماده شدن به مرخصی بودند. کینگ حس و حالش را اینگونه توصیف می کند که فضای هتل، راهروهای طولانی و خلوت هتل که انگار بی انتها شده بودند، او را در خلسه ی فکری برده بودند. رستوران هتل که خالی از سکنه بود و صندلی ها بر روی میزها به صورت برعکس چیده شده بودند، موسیقی در فضای خالی طنینی بیش از همیشه داشت.

همه ی این المان ها، این حس را به کینگ داده بوده اند که انگار خداوند او را به این مکان هدایت کرده است تا این صحنه ها را ببیند و با آن ها روبرو شود. کینگ و همسرش در اتاق شماره ۲۱۷، اقامت داشتند. کینگ در خواب خود می بیند که یک پسربچه ی ۳ ساله شده و موجودی شیطانی در تعقیب اوست. کینگ در حالی که نزدیک بود از تخت خود بیفتد، از خواب بیدار شده و در حالی که به فکر فرو رفته بود، روایت داستان درخشش به ذهنش خطور کرد. داستان یک خانواده ی ۳ نفره در هتل اورلوک که اتفاقا همهی اتفاتی که میفتاد در اتاق ۲۱۷، به وقوع می پیوست. جدای از داستان این کتاب و هتل اورلوک، تاریخ این هتل خالی از اتفاقات عجیب و غریب و ترسناک نبوده است. استنلی کوبریک، کارگردان معروف با استفاده از الهام گیری از این کتاب و داستان های خود هتل استنلی، اثر معروف سینمای ژانر وحشت با بازی جک نیکلسون را با نام درخشش ساخت.

این هتل هر چقدر که می گذرد بیشتر برای اهالی سینما جذاب می شود. از سال ۲۰۱۳، هتل استنلی میزبان فستیوال فیلم استنلی به عنوان یک جشنواره مستقل فیلم های ترسناک است که بنیاد فیلم دنور آن را برگزار می کند. البته در حاشیه های این جشنواره، رویدادهای مختلف و مراسم های دیگری نیز برگزار می شود. سالن کنسرتی در این هتل وجود دارد که میزبان گروه های مختلفی است که در آن به اجرای برنامه می پردازند.

اگر اهل ماجراجویی هستید تور رعب انگیز ارواح را از دست ندهید+تصاویر

با این که در هتل استنلی رویداد های فراطبیعی و عجیب، پیش تر از ساخت فیلم درخشش اتفاق افتاده بوده است و سابقه ی همچین مواردی در هتل وجود داشته است اما باید پذیرفت که این هتل روزهای آرامی را قبل از این فیلم داشته است و پس از ساخت این فیلم، تازه شروع کار هتل به حساب می آید. هر ساله افراد زیادی که به ماجراهای ماورالطبیعه علاقه مندند به این هتل می آیند و در آن جا همایش برگزار می کنند. ناگفته نماند این همایش ها بیشترشان کار مالکان هتل است که با برگزاری تور ارواح، بازدیدکندگان را بسیار مجذوب هتل خود می کنند.

اگر اهل ماجراجویی هستید تور رعب انگیز ارواح را از دست ندهید+تصاویر

منبع:الی گشت

هتل مرموز و مخوفی که ارواح در آن رفت و آمد می کردند!

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *