پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۵ بعد از ظهر به وقت تهران

نامی،محمد و دهقان چهره های اولین روز ثبت نام

روز اول ثبت نام انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری را باید روز ثبت نام نظامی ها نام گذاری کرد ، یک سرتیپ بازنشسته ارتش و دو سردار سپاه روز گذشته تصمیم گرفتند که شانس خود را برای ورود به پاستور امتحان کنند.

نامی،محمد و دهقان چهره های اولین روز ثبت نام

به گزارش خراسان روز گذشته رحمانی فضلی وزیر کشور راس ساعت ۸ صبح دستور آغاز فرایند ثبت نام را در ستاد انتخابات کشور صادر کرد تا ساختمان نسبتا قدیمی وزارت کشور در میدان فاطمی تهران به مدت پنج روز قلب سیاست داخلی کشور باشد .اولین شخصیت معروف روز گذشته که ثبت نام کرد سرتیپ بازنشسته ارتش محمد حسن نامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوم احمدی نژاد بود. نامی پس از ثبت نام با حضور در جمع خبرنگاران اعلام کرد که من با شعار «نظم و قانون در سایه مکارم اخلاق» آمده ام تا دولت مقتدر و منضبط تشکیل دهم.پس از نامی، سردار سعید محمد که چند ماهی است فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیای سپاه را واگذار کرده وارد ستاد انتخابات شد و ثبت نام خود را انجام داد .محمد در جمع خبرنگاران اظهار کرد : لازم است با توجه به بی عدالتی و مشکلات مردم یک تحول جدی در کشور شکل بگیرد چرا که مردم امروز از بی مدیریتی ناراحت هستند و سفره آن ها بسیار کوچک شده است.  سومین شخصیت ثبت نامی روز گذشته سردار حسین دهقان وزیر سابق دفاع در دولت اول روحانی بود که با یک تفاوت یعنی همراهی همسرش در ستاد انتخابات حاضر شد .دهقان  هم که بازنشسته نظامی است با حضور در جمع خبرنگاران تصریح کرد:  دولت من دولت شهروندان قدرتمند ایرانی است. دولت من دولتی سازنده است که صرفاً بر اساس شایستگی افراد ساخته می شود.

*مانند همه ادوار ثبت نام  حضور چهر ه هایی همچون فرد کفن پوش  یا دختر موتور سوار و…. نیز از  اولین  حاشیه های روز نخست  ثبت نام بود.
*رئیس ستاد سعید محمد مهدی دوستی سازنده پالایشگاه ستاره خلیج فارس است که روز گذشته نیز وی را همراهی می کرد.
*از دیگر فعالان سیاسی که در نخستین روز ثبت‌نام وارد ستاد انتخابات کشور شدند می‌توان به حجت الاسلام محمد زارع فومنی به عنوان اولین روحانی داوطلب برای ریاست جمهوری و نیز وهاب عزیزی دبیرکل جبهه جهادگران اشاره کرد.
تقابلی بین وزارت کشور و شورای نگهبان نیست
درمیانه اولین روز ثبت‌نام ریاست‌جمهوری روح ا… جمعه ای مشاور وزیر کشور نیز گفت:تقابلی بین وزارت کشور و شورای نگهبان نیست.وظیفه ثبت‌نام با وزارت کشور است؛ شورای نگهبان در فرایند ثبت‌نام حضور ندارد و نقش نظارتی دارد.مدارک مورد نیاز شورای نگهبان را هم می‌گیریم و به آن شورا ارائه می‌دهیم.همزمان کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان هم  با بیان این که  مصوبه شورای نگهبان در جهت وظیفه نظارتی است افزود: این مصوبه اصلا مصداقی نیست و تعیین ملاک‌ها و شرایط است.شورای نگهبان به هیچ عنوان ادعایی ندارد که قانون گذاری کرده و در واقع این یک مصوبه‌ای است که ما در طول انتخابات چنین تصمیماتی را داریم و به وزارت کشور اعلام می‌کنیم و وزارت کشور هم باید آن را اجرا کند.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *