پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۵۱ بعد از ظهر به وقت تهران

ناسا تا ۲۰۳۵ میلادی فضانورد به مریخ می فرستد

ناسا قصد دارد تا ۲۰۳۵ میلادی فضانورد به مریخ بفرستد.

به گفته مدیر ناسا با توجه به تسریع در انجام ماموریت ارسال فضانوردان به ماه، زمان این ماموریت نیز تغییر کرده است.

در سال های اخیر تب سفر به مریخ افزایش یافته و افراد بسیاری در آرزوی سفر به این کره ناشناخته هستند!

پیشتر اعلام شده بود که شرکت «اسپیس ایکس» قصد دارد در دهه بیست میلادی هر ۲۶ ماه یکبار، یعنی زمانی که زمین و مریخ در یک خط قرار می‌گیرند، یک سفینه حمل مسافر با گنجایش صد نفر را به مارس اعزام خواهد کرد. بر اساس برآوردهای سازمان‌های فضانوردی، طی مسیر ۵۷ میلیون کیلومتری زمین تا مریخ شش تا نه ماه طول می‌کشد.

فضانوردان این مدت را در فضایی بسیار تنگ (بسیار کوچکتر از اقامتگاهشان در مریخ) می‌گذرانند. دوش گرفتن هنگام سفر انجام نخواهد شد و استحمام با حوله خیس است. غذا هم کنسروی یا منجمد خواهد بود. مسافران مریخ برای جلوگیری از تحلیل رفتن ماهیچهها باید روزی سه ساعت نرمش کنند و در صورتی که با توفان خورشیدی مواجه شوند، باید تا چند روز را در محفظه‌ای حتی کوچکتر در قسمت بیشتر حفاظت شده موشک بگذرانند.

در طرح اعزام انسان به مارس توسط اسپیس ایکس قرار است یک شهرک در سیارۀ مریخ ساخته شود و افرادی که تمایل دارند می توانند در این شهرک ساکن شوند. ایلان ماسک می گوید کارخانه‌ای هم برای تولید سوخت روی مارس تاسیس می کند تا ضمن تولید انرژی مصرفی این شهرک، سوخت لازم برای سفینه هایی که از مارس به زمین بازمی گردند تامین شود.

برآورد هزینهٔ ارسال انسان به سیارهٔ سرخ حدود ۵۰۰ میلیارد دلار است، هرچند هزینه‌های واقعی به نظر می‌رسد بیشتر است.

 

پیش‌نویس خودکار

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *