پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۵ بعد از ظهر به وقت تهران

موشک‌های ایران دمای کره زمین را بالا می‌برند!/ «سیلی ایران به آمریکا»

مجله انلاین دوستان :  «شاید اگر بتوانیم به اوباما اثبات کنیم که آزمایش های موشکی ایران گرمای کره زمین را به میزان ناچیزی بالا می برد، رئیس جمهور ناراحتی از خود نشان دهد!»

Image: Republican U.S. Rep. Allen West listens to a question at a campaign stop with guests at SCORE South Palm Beach, a resource partner to the U.S. Small Business Administration, in Boca Raton

“آلن وست” نماینده پیشین کنگره آمریکا با انتشار یادداشتی در پایگاه شخصی خود به اعتراض شدید نسبت به سیاست های دولت اوباما در قبال ایران پرداخته است.

“آلن وست” در ابتدای یادداشت خود به اظهارات اوباما در برنامه “شصت دقیقه” شبکه “سی بی اس” آمریکا می پردازد که در پاسخ به چالش کشیده شدن رهبری وی پس از حضور نظامی روسیه در خاورمیانه عنوان کرده بود: « رهبری از نظر من یعنی پیشرو و طلیعه دار بودن در زمینه مقابله با تغییرات آب و هوایی؛ توافقنامه ای بین المللی که احتمالا آن را در پاریس امضا خواهیم کرد. تعریف من از رهبری یعنی بسیج کردن کل جامعه بین المللی است تا مطمئن شویم ایران سلاح اتمی به دست نمی آورد.»

در این یادداشت آمده است: «اوباما ادعا کرده بود که جامعه جهانی را برای جلوگیری از دستیابی ایران به بمب هسته ای بسیج کرده است. رهبر تغییرات آب و هوا [اوباما] به ما گفته بود که با ممنوعیت سازمان ملل متحد، فعالیت های ایران در زمینه موشک های بالستیک برای مدت هشت سال محدود خواهد شد؛ پس چگونه پایگاه های خبری از تست موشک بالستیک جدید توسط ایران خبر می دهند. شنیده بودم که زمان زود می گذرد، اما [این هشت سال] واقعا زود گذشت!

در ادامه این یادداشت به قسمت هایی از خبر رویترز از آزمایش موشک عماد اشاره شده که گفته است: «ایران روز یکشنبه موشک بالستیک هدایت شونده دقیق جدیدی را بدون توجه به منع سازمان ملل متحد آزمایش کرد که نشان دهنده پیشرفتی روشن در تلاش های این کشور برای افزایش دقت زرادخانه موشکی خود است.»

نماینده سابق کنگره آمریکا با مسخره کردن اظهارات اوباما در تعریف رهبری موفق به مقابله با تغییرات آب و هوایی، می نویسد: «شاید  اگر بتوانیم به اوباما اثبات کنیم که آزمایش های موشکی ایران گرمای کره زمین را به میزان ناچیزی بالا می برد، رئیس جمهور ناراحتی از خود نشان دهد!»

“آلن وست” همچنین محکومیت “جیسون رضاییان” را سیلی دیگری بر صورت آمریکا دانسته و می نویسد: «از سوی دیگر، اعلام محکومیت جیسون رضاییان به جاسوسی توسط ایرانی ها سیلی دیگری بر صورت ماست.

چگونه است که دولت اوباما توافق هسته ای را بدون هیچ ضمانتی برای آزادی چهار زندانی آمریکایی در ایران، امضا می کند اما برای یک سرباز فراری از ارتش آمریکا در افغانستان آنقدر اهمیت قائل است. [“بو برگدال” سرباز آمریکایی که به مدت پنج سال اسیر طالبان بود و در ازای رهایی پنج نفر از زندان گوانتانامو آزاد شد]. پس آزادی امیر حکمتی، سعید عابدینی، رابرت لوینسون و جیسون رضاییان چه می شود؟»

در ادامه این نوشتار با لحنی کنایه آمیز نسبت به نمایندگان دموکرات انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ آمریکا آمده است: «اکنون که مناظرات انتخاباتی مقدماتی ریاست جمهوری آغاز شده است، دوست دارم بدانم اگر از هیلاری کلینتون در مورد دکمه تنظیم مجدد روابط با روسیه سئوال کنند چه عکس العملی نشان خواهد داد؟ [هیلاری کلینتون پیش از این در پست وزیر امور خارجه آمریکا در عملی نمادین، هدیه ای به همتای روسی خود داد که روی آن نوشته شده بود “تنظیم مجدد روابط”]، و یا اینکه آیا هیچ یک از این نمایندگان، نام چهار زندانی آمریکایی در ایران را می دانند؟ باید از آنها بپرسند که تعریف شما از رهبری چیست؟»

در انتهای این گزارش آمده است: «رهبری عبارت است از شجاعت، شایستگی، تعهد، شخصیت و اعتقاد راسخ. اما از نگاه پرزیدنت اوباما، تعریف رهبری “بزدلی” است. این موضوعی است که دشمنان ما متوجه آن هستند و متاسفانه متحدانمان نیز همینطور فکر می کنند.»

امتیاز دهید!

یک دیدگاه

  1. دست از دشمنی با اهل کتاب بردارید از زبان حضرت علی نقل شده که در اخرزمان کشوری بوجود می اید که نامش امارک است (اشاره به امریکا ) و اقتصادی قوی دارد و مردمانش پیروان حضرت مریم اند تنها با دوستی و سیاستهای درست میتوان اسلام را نشر داد نه با دشمن تراشی و شعارهای ۴۰ سال پیش!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *