پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۸ بعد از ظهر به وقت تهران

مهمانان برنامه ماه عسل زندانیان جرائم غیرعمد نبودند؟

رئیس ستاد دیه کشور عنوان کرده است، مهمانان برنامه ماه عسل زندانیان جرائم غیرعمد نبوده‌ اند.
به گفته رئیس ستاد دیه کشور مهمانان برنامه ماه عسل زندانیان جرائم غیرعمد نبوده‌اند اما اگر مجری برنامه واقعیت را به مردم بگوید و عنوان کند که این افراد جرمشان سرقت، جعل و کلاه‌برداری و … است باز هم شاهد کمک خواهند بود چرا که مردم ایران بسیار دل رحم هستند.

به گزارش فارس؛ ۲۷  خردادماه امسال احسان علیخانی در نوزدهمین برنامه ماه عسل میزبان افرادی بود که از آن‌ها به عنوان زندانیان جرائم غیر عمد یاد کرد.

زندانیانی که هر کدام مدت طولانی است که به دلیل بدهی‌های اندک یک، ۵ و ۱۰ میلیون تومانی در زندان به سر می‌برند.

علیخانی در برنامه امسال ماه عسل با تأکید بر اینکه افراد به دلیل یک بدهی یک میلیونی یا ۵ میلیونی سال‌هاست در زندان به سر می‌برند، از مردم خواست تا با کمک‌های خود مسیر آزادی این زندانیان را هموار کنند.

این تلاش‌ها منجر به کمک ۲۵۵ هزار نفر از مردم و جمع آوری مبلغی معادل ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شد که چک آن طی دو مرحله به دست رئیس سازمان زندان‌ها رسید.

اما یک موضوع همچنان برای نگارنده گزارش در ابهام بود این که چگونه زندانیانی با چرائم غیر عمد در زندان‌های کشور در حال تحمل کیفر هستند در حالی که سال گذشته ستاد دیه کشور اعلام می‌کند که هیچ زندانی جرائم غیر عمدی با بدهی زیر ۱۰ میلیون تومان در زندان‌های کشور وجود ندارد.

در مسیری که علیخانی با همکاری سازمان زندان‌های کشور گام برداشته بود این موضوع به عنوان یک علامت سوال بزرگ مطرح شد، سؤالی که مدیرعامل ستاد دیه کشور به آن پاسخ داد.

سید اسدالله جولایی در واکنش به پخش این برنامه و طرح این موضوع که زندانیان جرائم غیر عمد بدهی یک میلیون تومانی دارند، گفت: من به شدت این موضوع را تکذیب می‌کنم و از تهیه‌کننده و کارگردان ماه‌عسل تقاضا دارم واقعیت را بگویند. 

وی افزود: ما اگر به مردم واقعیت را هم بگوییم آنها کمک می‌کنند، مجری برنامه باید به مردم بگوید که ما میهمانانی را که دعوت کرده‌ایم جرم عمد دارند و زندانی جرائم غیرعمد نیستند اما با توجه به اینکه چند سال است زندانی هستند و رد مال، جرم و حبس دارند می‌خواهیم به خاطر زن و بچه‌شان به آن‌ها کمک کنیم تا این افراد آزاد شوند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور تصریح کرد: مردم به واقعیت‌ها بیشتر کمک می‌کنند و اگر بدانند این آقا یا خانمی که به عنوان میهمان در برنامه ماه عسل حضور پیدا کرده چند سال است که به دلیل یک رد مال مثلاً ۱۸ میلیونی در زندان به سر می‌‌برد، قطعاً کمک خواهند کرد.

وی ادامه داد: ما بدهی یک میلیونی را قبول نداریم و مردم هم می‌دانند که ستاد دیه چه تلاش‌هایی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد با بدهی بسیار پایین دارند، در حال حاضر ما زندانی جرائم غیرعمد زیر ۲۲ میلیون تومان در زندان‌های کشور نداریم. 

دست‌اندرکاران ماه‌عسل باید به مردم واقعیت را بگویند، مجری برنامه فرد محبوب و هنرمندی است که قطعاً اگر واقعیت را به مردم بگوید و عنوان کند که این افراد جرمشان سرقت، جعل و کلاه‌برداری و … است باز هم شاهد کمک خواهند بود چرا که مردم ایران بسیار دل رحم هستند.

حالا این سؤال پیش می‌آید که اگر تنها ۵۵ نفر از ۲۵۵ هزار نفری که با هدف کمک به زندانیان جرائم غیر عمد مبلغی را به عنوان کمک در نظر گرفتند و در جمع‌آوری مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیونی نقش داشتند بفهمند که واقعیت چیز دیگری بوده و از کمک خود رضایت نداشته باشند،‌تکلیف این پول چه می‌شود؟

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *