پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۱۵ بعد از ظهر به وقت تهران

ممانعت مقامات فرودگاه جده از فرود هواپیمای ایرانی

مجله انلاین دوستان : شقاوی از ادامه پیگیری‌های وزارت خارجه در رابطه با اجرای حکم دو مامور سعودی در تعرض به دو نوجوان ایرانی خبر داد.

www.dustaan.com-ممانعت مقامات فرودگاه جده از فرود هواپیمای ایرانیحسن قشقاوی اظهار کرد: ضمن برگزاری جلسات مختلف با دستگاه‌های ذیربط وزارت خارجه پیگیری‌های خود را در رابطه با جزئیات اقدام شنیع دو مامور سعودی ادامه می‌دهد.وی گفت:‌ تاکنون این مساله ثابت شده است که اقدام دو مامور سعودی یک اقدام سیستماتیک و دستوری از سوی دولت عربستان نبوده و از سویی با مقاومتی که دو نوجوان ما داشتند اجازه ندادند که آن دو مامور به اهداف شومشان برسند. در عین حال نفس اقدام صورت گرفته از نظر ما پذیرفته نیست و باید با آن برخورد جدی شود.

وی همچنین در رابطه با ممانعت مقامات فرودگاه جده برای فرود هواپیمای ایرانی حامل زائران گفت: در این رابطه باید دید چه قراردادی میان مقامات فرودگاهی دو کشور وجود داشته است. مقامات سعودی مدعی هستند که به مقامات فرودگاهی ایران اعلام کرده بودند اجازه فرود هواپیماهای با عمر بیش از ۲۵ سال را نخواهند داد و حالا طرف ایرانی باید اعلام کند که چنین قرارداد و تفاهمی وجود داشته است یا خیر؟ چرا که دولت عربستان با کشورهای دیگر از جمله پاکستان نیز چنین برخوردی داشته است و مانع فرود پرواز پاکستانی با بیش از ۲۵ سال عمر به جده شده است.

قشقاوی گفت: ما به توضیحات بیشتری در این رابطه از سوی سازمان حج و زیارت و مقامات فرودگاهی نیاز داریم تا در این باره تصمیم گیری شود. اگر چنین قراردادی وجود داشته باشد صورت مساله چیز دیگری می‌شود اما اگر چنین چیزی وجود نداشته باشند و اقدام عربستان تنها برای ایران بوده باشد بنابر تصمیم مقامات کشورمان اقدام خواهد شد. در عین حال موضوع پروازها میان ایران و عربستان نیاز به بررسی بیشتر از سوی دو طرف دارد.معاون ظریف که با اخبار ساعت ۲۱ تلویزیون گفت‌وگو می‌کرد، همچنین از نشستی در رابطه با تحولات به وجود آمده در روابط ایران و عربستان در روز سه شنبه خبر داد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *