سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۶:۴۷ قبل از ظهر به وقت تهران

معاون رییس جمهور: ماموران گشت ارشاد مجاز نیستند نقش قاضی را ایفا کنند

معاون رییس جمهور: ماموران گشت ارشاد مجاز نیستند نقش قاضی را ایفا کنند.

https://cdn.isna.ir/d/2017/08/09/3/57535320.jpg

لعیا جنیدی، معاون حقوقی رییس جمهور در ارتباط با فیلم برخورد مامور گشت ارشاد با یک دختر جوان گفت :
▪️فیلمی در روز پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ در شبکه های اجتماعی پخش شد که مربوط به برخورد تند ماموران گشت ارشاد با یک دختر جوان در یکی از پارکهای تهران بود. رفتار ماموران با توهین و برخورد فیزیکی همراه بود. پخش این فیلم موجب بروز واکنش های فراوانی از سوی مردم و مسئولان و نیز جریحه دار شدن احساسات عمومی شد.

▪️بررسی اصول قانون اساسی نشان می دهد که اقدام ماموران یادشده با اصول مختلف این قانون از جمله بند ۱۴ اصل ۳، اصل های ۸، ۲۰، ۳۲، ۳۷، ۳۹ ، بند ۴ اصل ۱۵۶ و به ویژه نصوص اصول ۲۲ و ۳۶ مغایرت آشکار دارد.

▪️بی تردید همه شهروندان باید از #امنیت حقوقی و حق زندگی توام با رعایت حق کرامت، حیثیت و احترام برخوردار باشند و هیچ شخص خصوصی یا دولت، حق تعرض به زندگی، کرامت، شرافت و حقوق شخص دیگر ندارد (اصل ۲۰ و ۲۲ قانون اساسی). دولت و دستگاه های اجرایی و انتظامی زیر نظر آن با توجه به قوانین مختلف و به منظور حفظ نظم عمومی شامل امنیت عمومی، آسایش عمومی، بهداشت عمومی و حفظ اخلاق حسنه حق دارند بر فعالیت های اشخاص نظارت کنند و در صورت وقوع نقض قوانین و تخلف ، مشروط به وجود دلیل و مستند بر این امر، می توانند موضوع را در مرجع صالح مطرح کنند ولی خود حق برخورد فیزیکی ندارند./خبرآنلاین

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *