چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۶ بعد از ظهر به وقت تهران

مشکلات این روزهای مسلمانان چین/ از نبود غذای حلال تا …

گزارش های دولتی چین نشان می دهد که حدود ۳۰ میلیون مسلمان در این کشور زندگی می کنند، این درحالی است که آمار های خارجی از حضور ۵۰ میلیون مسلمان در این کشور خبر می دهند، با این وجود عرضه غذای حلال در این کشور ممنوع بوده و مسلمانان با سختی های زیادی مواجه هستند.

این در حالی است که پیشتر مسلمانان چینی به دلیل داشتن ریش بلند، که در این کشور نماد داعش است، از سوی مقامات دولتی به شدت مورد ازار و اذیت قرار گرفته اند.

مهر : دیده بان حقوق بشر در گزارشی اعلام کرد: «اسلام» و «قرآن» اسامی ممنوعه در چین هستند و مقامات پکن از عرضه محصولات غذای «حلال» جلوگیری می کنند.

دیده بان الازهر گزارش داد، وضعیت مسلمانان و مشکلات شان برای ادای شعائر و همزیستی شان در چین، اعلام کرد: همزیستی با طیف های مختلف برای پیشرفت جوامع امری لازم است و از مهمترین عواملی که به ترویج اسلام در جهان کمک کرده است، توانمند سازی مسلمانان برای همزیستی با سایر قومیت ها و نژاد ها و ادیان مختلف است.

دیده بان الازهر اعلام کرد که بر اساس گزارش های دولتی، تعداد مسلمانان چین نزدیک به ۳۰ میلیون نفر است و گزارش های حقوقی منتشر شده در خارج از چین، تعداد مسلمانان را بیش از ۵۰ میلیون مسلمان اعلام کردند؛ مسلمانان چین، مهاجران قدیمی یا تازه وارد به چین نیستند، بلکه شهروندان اصیل در این کشور هستند.

http://bazdeh.org/wp-content/uploads/2017/04/%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8-%D9%88-%D8%B1%DB%8C%D8%B4-%D8%A8%D9%84%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86-%DA%86%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B9-%D8%B4%D8%AF.jpg

مشکلات این روزهای مسلمانان چین

در این گزارش آمده است که مسلمانان در چین، بحران ها را پیش روی خود دارند، به طوری که مقامات چینی سال گذشته حکم ممنوعیت اسامی دینی مانند اسلام، قرآن، مکه، مدینه منوره و حج را صادر کردند.

بر اساس این گزارش، تعدادی از سازمان های بین المللی در زمینه حقوق بشر در گزارش هایی مطالبی درباره تمایل مقامات چینی برای کنترل زندگی شخصی و عادت های دینی مسلمانان مانند پوشش لباس های ویژه زنان و ایام روزه داری ماه رمضان، منتشر کردند.

دیده بان حقوق بشر گزارش داد: یکی از چالش های روبه روی مسلمانان چین، محصولات حلال است، به طوری که مقامات چینی بسیاری از محصولات حلال در بازارها را ممنوع کردند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *