سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۶:۰۸ قبل از ظهر به وقت تهران

مرور پنج اشتباهی که رضا رشیدپور را از مجری موفق و محبوب «شب شیشه ‌ایی» به ناکامی مطلق «اتفاق» رساند

غیبت رضا رشید‌پور و برنامه «اتفاق» در میان ده برنامه‌ی پربیننده‌ی اردیبهشت ۹۹ ناکامی این برنامه در جذب مخاطب را ثابت کرد. رضا رشیدپور که در دورانی با تاک شوی «شب شیشه‌ایی» رکوردهای مخاطب تلویزیون را با گفت و گوهای صریح و جذاب جابه جا و یکی از بهترین برنامه‌های گفت‌و‌گو محور تلویزیون را به نام خودش ثبت کرد، حالا برنامه‌اش حتی با برنامه‌های شبکه‌های مستند و آموزش توان رقابت ندارد. اما چه اشتباهاتی رشیدپور را از یک مجری و برنامه‌ساز درجه‌ یک به این روز رسانده است؟

مرور پنج اشتباهی که رضا رشیدپور را از مجری موفق و محبوب «شب شیشه ‌ایی» به ناکامی مطلق «اتفاق» رساند

۱-حضور در کمپین حسن روحانی
رضا رشیدپور که مدتی بود از تلویزیون دور شده بود، برای بازگشت به مرکز توجهات بدترین تصمیم را گرفت. حضور در کمپین‌های انتخاباتی برای هنرمندان امری معمول است؛ اما برای یک مجری تلویزیون یک خودکشی حرفه‌ای است. رشیدپور با این اشتباه وارد بازیهای سیاسی شد و حتی یک پایگاه خبری به نام تدبیر و امید هم تاسیس کرد! حرکاتی که به تمام اقدامات بعدی این مجری قابلیت تفسیر سیاسی داد.

 

۲-توقف دید در شب
در دورانی که وی‌او‌دی‌ها و برنامه‌های اینترنتی در قدم‌های آغازین بودند، رضا رشیدپور با برنامه اینرنتی «دید در شب» به روزهای اوج برگشت. چند گفت وگو پر سرو صدا و جذاب رشیدپور را به دوران اوج «شب شیشه‌ایی» بازگرداند. او اما با یک پیشنهاد از صدا و سیما قله‌ایی که در آن قرار گرفته بود را رها کرد.

 

۳-حالا خورشید
خداحافظی از شوی پربیننده‌ی اینترنتی «دید در شب» با آرزوی بیننده میلیونی تلویزیون وسوسه‌ایی بود که رشیدپور را راهی شبکه سه و برنامه صبحگاهی «حالا خورشید» کرد. رشیدپور «حالا خورشید» اما هیچ شباهتی به مجری صریح و بی‌پروای سالهای قبل نداشت. کنایه‌های صبحگاهی به مسئولان دولتی تمام دستاورد برنامه‌ایی بود که به خاطر ساعت پخشش چندان جریان ساز نشد.

 

۴-اجرای اختتامیه‌ی جشنواره فجر
هرچقدر هم بخواهیم از اجرای رشیدپور در برنامه‌‌ی هفت به خاطر مهارتش در گفت و گوهای جنجالی و آشناییش با سینماگران دفاع کنیم، اجرای اختتامیه‌ی جشنواره فجر یک اشتباه مرگبار بود. در سالی که از گفت و گو با رییس جمهور تا اجرای هفت، رشیدپور همه جا بود، حضور در اختتامیه‌ی فجر و حملات تند ابراهیم حاتمی کیا به او نشان داد رشیدپور با وجود علاقه به کنایه‌های سیاسی به هیچ وجه سیاست‌مدار خوبی نیست.

 

۵-اتفاق
امیدواریم این پایان رشیدپور نباشد. برنامه‌ایی بی‌معنی، بی‌هدف و بی‌تٲثیر که در بهترین ساعت بهترین شبکه تلویزیون از مستند حیات وحش کم بیننده‌تر است. این نباید سرنوشت یکی از بهترین مجریان تاریخ تلویزیون باشد. آمار مخاطب «اتفاق» شاید شوکی باشد که رشیدپور نیاز دارد تا فقط لایک‌ها و تعریف و تمجیدها را نشنود. او باهوش‌تر از این است که یک اشتباه را ادامه دهد و می‌توانیم امیدوار باشیم مانند «دید در شب» بار دیگر به روزهای خوبش برگردد.

۴/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *