سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۱ بعد از ظهر به وقت تهران

مرد جوان به قتل دوست صمیمی اش اعتراف کرد +عکس

عامل جنایت محله «جوانمرد قصاب» در تهران که دوست صمیمی اش را کشته بود بعد از شش ماه زندگی زیرزمینی به دام افتاد. ساعت ۲۲ شامگاه ششم اسفند سال گذشته گزارش یک درگیری خونین در جنوب تهران به پلیس ۱۱۰ مخابره شد.  دقایقی بعد تیمی از ماموران تجسس کلانتری به پارک شهید جهان آرا درمحله جوانمرد قصاب رفتند و به تجسس های میدانی دست زدند.

جسدی در پارک

با پیدا شدن جسد متعلق به جوانی ۲۵ ساله در این پارک بلافاصله بازپرس جنایی و ماموران اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران در جریان قرار گرفتند و پا در قتلگاه گذاشتند. کارآگاهان در بررسی های میدانی مشخصات جسد جوان ۲۵ ساله به نام رامین را شناسایی کردند و مشخص شد که قربانی جنایت از ناحیه گردن و کمر هدف اصابت چاقو قرار گرفته است. ماموران در تحقیقات فنی و علمی خیلی زود توانستند قاتل را شناسایی و فاش کنند پسر جوان توسط یکی از دوستانش که جوانی ۳۰ ساله بوده و از اشرار منطقه به حساب می آید، به قتل رسیده است.  کارآگاهان در این شاخه تجسسی دریافتند که  قاتل و مقتول هر دو بچه محل و دوست صمیمی بودند .

فرار قاتل

قاتل فراری شده بود و تحقیقات پلیسی برای شناسایی مخفیگاه قاتل تا شش ماه به طول انجامید و کارآگاهان دریافتند که وی در یکی از استان های همجوار تهران پنهان شده است. با دستور قضایی تیمی از کارآگاهان اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران برای دستگیری قاتل به مخفیگاه وی اعزام شدند  و روز ۲۰ تیر امسال او را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

اعتراف

قاتل شرور در بازجویی ها گفت: من و مقتول حدود هشت سال با هم دوست بودیم و به واسطه شغل مکانیکی ام با او آشنا شدم. ما همیشه برای دیدن همدیگر در پارک شهید جهان آراقرار می گذاشتیم و تا به حال حتی باهم قهر نکردیم چه برسد به این که قتلی رخ بدهد. وی افزود: از رامین مقداری پول قرض کرده بودم دستم خالی بود و او دایم پولش را می خواست تا این که شب حادثه ساعت ۹ شب در مغازه ام بودم و با مقتول تماس گرفتم و گفتم کجایی؟ و او گفت: جای همیشگی من هم مغازه را بستم و ساعت ۱۰ شب بود که رسیدم پارک و باهم خوش و بشی کردیم. قاتل با ابراز پشیمانی گفت: دوستم درباره بدهی من صحبت کرد و گفت چرا طلبم را نمی دهی و… که ناگهان مشاجره مان بالا گرفت رامین با عصبانیت شروع به ناسزاگویی به من کرد و چاقویی از جیبش در آورد و یک ضربه به دست من زد. درگیری بالا گرفت و من هم با چاقویی که همراه داشتم دو ضربه به او از ناحیه کمر و گردن زدم که بلافاصله رامین خون ریزی کرد و من هم با ماشینم فرار کردم و با ترک تهران در استان همجوار،  پنهانی زندگی می کردم که دستگیر شدم. معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ؛ با بیان این که کارآگاهان در تحقیقات پلیسی متوجه شدند که قاتل دارای چندین فقره سابقه نزاع و درگیری بوده و روانه زندان شده است و نیز  در یکی از نزاع ها مرتکب قتل شده که با رضایت اولیای دم آزاد شده، گفت: با اعتراف صریح متهم به قتل، متهم با دستور قضایی برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف زوایای پنهان پرونده، در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

 تحلیل کارشناس ؛ خطرات حمل چاقو

اسماعیل کمیلی جرم شناس درباره قتل هایی که طی درگیری های آنی رخ می دهد گفت: احتمال درگیری و دعوا در هر لحظه وجود دارد چه در داخل خانه، مراسم خاص عروسی و عزا و خیابان و محفل های دوستانه! که در این گونه درگیری ها با دخالت ریش سفیدها یا مردم و دوستان شاهد ختم به خیر شدن آن ها می شویم مگر این که یکی از دوطرف یا هر دو چاقو داشته باشند. وی افزود: حمل چاقو همیشه احتمال خطر را بالا می برد چرا که در اوج خشم فرد کنترل رفتار ومنطق خود را از دست می دهد و همین چاقو برای فروکش کردن خشم کافی است استفاده شود و فا جعه به بار آورد. این جرم شناس گفت: حتی حمل چاقو های تزیینی خطرناک است و باید جوانان مان در صدا و سیما و مدارس با آموزش های کارشناسانه و حتی نمایش یا بازگویی عاقبت هایی شبیه همین قتل به خاطر حمل چاقو از خطرات آن ها آگاهی داشته باشند و این اقدامات می تواند بازدارنده باشد خانواده ها هم باید حساسیت بیشتری به حمل چاقو توسط فرزندان شان از سنین نوجوانی داشته باشند تا این رفتار عادت نشود و فاجعه به بار نیاورد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *