پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۷ بعد از ظهر به وقت تهران

عکس ها و حواشی مراسم تشییع پیکر ناصر ملک‌ مطیعی +فیلم

مراسم تشییع پیکر ناصر ملک‌مطیعی از ساختمان شماره دو خانه سینما آغاز شد.

با وجود آنکه اعلام شده بود مراسم تشییع پیکر ناصر ملک‌مطیعی از ساعت ۹:۳۰ صبح آغاز می‌شود اما ساعاتی قبل از آغاز مراسم، تعداد زیادی از دوستداران و طرفداران ملک‌مطیعی در خانه سینما حضور پیدا کردند.

پیکر ناصر ملک مطیعی پس از اقامه نماز توسط حجت‌ الاسلام آهنگران، روی دوش مردم و در خیابان وصال شیرازی به قطعه هنرمندان بهشت زهرا بدرقه شد.

از جمله هنرمندان و مسوولان حاضر در این برنامه میتوان به سعید راد، فرامرز قریبیان،پوری بنایی،بهزاد فراهانی،خشایار اعتمادی،فریدون جیرانی،حسین محجوب،منوچهر شاهسواری، ابراهیم داروغه زاده و… اشاره کرد.

فرزند ملک مطیعی: چطور وقتی هنرمندی می‌میرد، می‌شود تصویرش پخش شود؟

امیر علی ملک مطیعی فرزند این بازیگر هم مطرح کرد: آرزوی من این بود که تصویر پدرم را روی پرده ببینم و این اتفاق در فیلم آقای عطشانی (نقش نگار) رخ داد. او دوست داشت یک یادگاری قشنگ برای شما بگذارد.

او با تشکر ویژه از پرستویی گفت: ایشان از پدر من‌ خیلی حمایت کردند و حجت الله ایوبی (رییس سابق سازمان سینمایی) هم با مشکلاتی که برایش پیش آمد اما پشت پدرم ایستاد و فیلمش اکران شد و من توانستم او را به آرزویش برسانم اما از رییس‌ صدا و سیما هم می‌پرسم که چرا خبر مرگ پدر من از صدا و سیما پخش می‌شود و این فقط یک سوال است که چطور می‌شود وقتی هنرمندی می‌میرد، می‌شود تصویرش پخش شود ولی تا مدتی قبل امکانش نبود!

کیمیایی: دلتنگ بهروز وثوقی هستم

مسعود کیمیایی کارگردان سینما هم بیان کرد: ما از اینکه هنرمندمان رفت ناراحتیم ولی اینجا ماندن و فیلمسازی هم خیلی سخت است. من دلتنگ بهروز وثوقی هستم چون از نوجوانی با هم کار کردیم. کسی که اینجا مانده خیلی سختی کشیده است. من به ناصر ملک مطیعی که با او قیصر را کار کردم تعظیم میکنم.

او با اشاره به صحبت‌های پرویز پرستویی گفت: پرویز پرستویی بازیگری‌ بیپروا است و بدانید ترس، دشمن جسارت است.

 

بازغی: آخرین نفری هستم که با ملک مطیعی دیدار کرده ام

پژمان بازغی سخنان خود را آغاز کرد و گفت: من سینمای ایران را با بازیگران قدیمی چون ملک مطیعی، وثوقی و فردین شناختم که دو نفر از این عزیزان را دیگر نداریم .
بازغی همچنین گفت که او آخرین نفری بوده است که با ملک مطیعی دیدار کرده و در این ملاقات بر قدردانی از پیشکسوتان سینما تاکید داشته است.

برای تشییع «فرمان» باید از قیصر نیز یاد کنیم

محسن امیریوسفی رییس کانون گردانندگان خانه سینما نیز که به دعوت فریدون جیرانی پشت تریبون سخنرانی قرار گرفت،گفت: امروز برای تشییع ‘فرمان’ سینمای ایران باید از قیصر نیز یاد کنیم .
امیریوسفی همچنین از صحبتش با وثوقی و ضبط صدای او که یک پیام درمورد مرحوم ملک مطیعی داشت نیز خبر داد .

دعوت مردم از پرستویی و درخواست پوری بنایی

وقتی سخنران بعدی هنوز روی سن نیامده بود مردم همچنان شعار می دادند و از پرویز پوستویی برای ایراد سخن دعوت کردند اما پوری بنایی از مردم خواست که سکوت را رعایت کنند تا سخنرانی ها انجام شود و بعد شعارها و درخواست های خود را اعلام کند .

دهکردی: سکوت برنده ترین اسلحه است

دهکردی که در میان انبوه شعارهای مردم سخن می گفت به این نکته اشاره کرد که ما برای بدرقه یکی از درخشان ترین بازیگران سینما به خانه ابدی اینجا دور هم جمع شده ایم.
دهکردی به این نکته نیز اشاره کرد که ملک مطیعی ۴۰ سال به مردم سرزمین خود احترام گذاشت و به ما یاد داد که سکوت برنده ترین اسلحه است .

ازدحام مردم سخنرانی‌ها را تحت تاثیر قرار داده

مراسم تشییع با سخنرانی هنرمندان همراه است اما ازدحام مردم سخنرانی‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.

حضور مسعود کیمیایی، مهناز افشار و فرامرز قریبیان

در مراسم تشییع پیکر ناصر ملک‌مطیعی، بسیاری از چهره‌های نام‌آشنای سینمای ایران از مسعود کیمیایی تا مهناز افشار و فرامرز قریبیان حضور پیدا کرده‌اند.

علی دهکردی یکی از حاضران در این مراسم به چهل سال دوری ملک‌مطیعی از سینما اشاره کرد و گفت: «او به ما یاد داد که سکوت بُرنده‌ترین سلاح است.»‌

 پرویز پرستویی که به شدت متاثر بود، در این مراسم گفت:

امروز باید به همه مردم تسلیت بگویم. ما اینجا هستیم چون میهن‌مان اینجاست و هرچند ناصر ملک‌مطیعی زخم‌های زیادی دید اما مِهر مردم مرهم او بود.

وی با انتقاد از عملکرد صداوسیما گفت: ‌در این ساعات گذشته صداوسیما تازه به خاطر آورد که ناصرخان را ببیند اما یادتان می‌آید چند وقت پیش با او چه کرد؟

(تصاویر) تشییع پیکر

او خطاب به مهران مدیری گفت:‌ آقای مدیری شما در برنامه خود از میهمانان می‌پرسیدید عاشق هستی یا نه؟ آیا می‌دانی ملک‌مطیعی به خاطر عشق به مردم به برنامه شما آمد؟ چرا برنامه او را پخش نکردید؟ مگر او برای حضور در صداوسیما التماس کرده بود؟

وی ادامه داد: مدام می‌گویند از بالا به ما دستور دادند که برنامه پخش نشود، آن بالا کیست؟

وی ادامه داد: به خدا قسم هنرمندان نه اختلاس کردند نه خلاف کردند. هنرمند هرگز دنبال براندازی نیست.

متوسلانی: تاریخ جواب میدهد که این ظلمها از حقارت است یا عقده

محمد متوسلانی به عنوان یکی از هنرمندانی که در این مراسم صحبت کرد پس از دعوت مردم به آرامش و همراهی برای بهتر برگزار شدن مراسم به شعارهای مردم و به گله‌مندی‌ها اشاره کرد و گفت: کسانی‌ که چنین ظلمهایی میکنند باید ببینند مردم چه می‌خواهند. تاریخ حتما جواب میدهد که این ظلمها از حقارت است یا نادانی یا عقده.

(تصاویر) تشییع پیکر

مسعود کیمیایی، پرویز پرستویی و سعید راد در مراسم تشییع مرحوم ناصر ملک مطیعی

(تصاویر) تشییع پیکر

مهناز افشار و پریناز ایزدیار در مراسم تشییع ناصر ملک مطیعی

http://cdn.fararu.com/files/fa/news/1397/3/6/399218_548.jpg

http://cdn.fararu.com/files/fa/news/1397/3/6/399224_855.jpg

http://cdn.fararu.com/files/fa/news/1397/3/6/399225_200.jpg

http://cdn.asriran.com/files/fa/news/1397/3/6/854273_408.jpghttp://cdn.asriran.com/files/fa/news/1397/3/6/854275_164.jpghttp://cdn.asriran.com/files/fa/news/1397/3/6/854280_258.jpghttp://cdn.asriran.com/files/fa/news/1397/3/6/854276_327.jpghttp://cdn.asriran.com/files/fa/news/1397/3/6/854281_196.jpghttp://cdn.asriran.com/files/fa/news/1397/3/6/854284_540.jpghttp://cdn.asriran.com/files/fa/news/1397/3/6/854302_889.jpghttp://cdn.asriran.com/files/fa/news/1397/3/6/854283_829.jpg

عکس ها : ایلنا ، ایسنا

امتیاز دهید!

یک دیدگاه

  1. خدا رحمتش کنه . زندگیش هم مثل فیلم هاش سرشار از جوانمردی و مردانگی و مروت بود . روحش شادتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *