پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۱ بعد از ظهر به وقت تهران

مدارس در انتظار خبر تعطیلی /شاخص برخی مناطق از ۱۸۰ گذشت

شاخص آلودگی هوای تهران در بسیاری از مناطق به وضعیت قرمز رسیده و در برخی مناطق در آستانه وضعیت قهوه‌ای (شاخص بالاتر از ۲۰۰) است.

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص میانگین آلودگی هوای تهران هم اکنون بر اساس داده‌های رسمی مرکز پایش ۱۳۸ اعلام می‌شود، اما کیفیت هوا در بسیاری از نقاط شهر در وضعیت قرمز است و در برخی نقاط از ۱۸۰ هم فراتر رفته است و در یک ایستگاه به نزدیکی ۲۰۰ (وضعیت قهوه‌ای) رسیده است.

آن گونه که داده‌های رسمی مرکز پایش نشان می‌دهد هم‌اکنون شاخص آلودگی هوا در ایستگاه امام خمینی ۱۷۵، آتی‌ساز ۱۸۰، باقرشهر ۱۸۸، پارک رازی ۱۷۱، پارک شکوفه ۱۸۰، دانشگاه شهید بهشتی ۱۸۳، ژئوفیزیک ۱۷۴ و پارک سلامت ۱۷۹ است.

بالاترین شاخص هم‌اکنون در ایستگاه پیشوا ثبت شده که به عدد ۱۹۳ رسیده است.

آلودگی هوا روز گذشته منجر به تعطیلی مدارس ابتدایی و اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل شد اما با توجه به شاخص میانگین ۱۳۸ در لحظه کنونی و شاخص ۱۴۴ در ۲۴ ساعت گذشته، هنوز کمیته اضطرار آلودگی هوا تصمیمی مبنی بر تعطیلی مدارس و ادارات یا محدودیت‌های دیگر اعلام نکرده است.


معاون بهداشت وزیر بهداشت در نامه‌ای به استاندار تهران از وی خواست تا به دلیل تشدید معضل آلودگی هوا، علاوه بر تعطیلی کلیه مهدهای کودک، مقاطع تحصیلی، مراکز دانشگاهی و آموزش عالی و مسابقات ورزشی در شهر تهران در روز سه شنبه ۱۷ بهمن ماه، ساعات اداری کارکنان ادارات با ۲ ساعت تاخیر آغاز و این موضوع به عموم مردم اطلاع رسانی شود.

خبر تکمیلی

مدارس تهران تعطیل شد.

با تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران و به علت تداوم آلودگی هوا، مدارس تهران فردا سه‌شنبه ۱۷ بهمن تعطیل شد.

بر اساس مصوبات کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران، فروش طرح ترافیک روزانه و فعالیت‌های عمرانی شهرداری تهران تعلیق شد.

تردد انواع کامیون در تهران به صورت ۲۴ ساعته ممنوع و طرح سراسری زوج یا فرد به صورت سراسری اجرا می‌شود.


محمدحسین مقیمی، استاندار تهران:

براساس تصمیم اعضای کارگروه کلیه مقاطع تحصیلی مدارس استان به جز شهرستان‌های پردیس، فیروزکوه و دماوند فردا در نوبت‌های صبح و عصر تعطیل خواهد بود.

اجرای طرح تردد زوج و فرد از درب منزل و ممنوعیت فروش آرم طرح ترافیک روزانه از سوی شهرداری تهران در تهران، ری و شمیرانات نیز از دیگر مصوبات جلسه بود.

 

https://media.mehrnews.com/d/2016/11/13/3/2273533.jpg?ts=1486462047399

تعطیلی ادارات و مدارس تهران سه شنبه ۱۷ بهمن

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *