جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۰:۳۹ قبل از ظهر به وقت تهران

محاکمه دزدان دریایی سومالیایی در تهران / عکس

جلسه دادگاه دزدان دریایی سومالیایی که در جدالی نفسگیر توسط ماهیگیران ایرانی دستگیر شده بودند در تهران برگزار می شود. 

www.dustaan.com-محاکمه دزدان دریایی سومالیایی در تهران / عکسچهار دزد دریایی اهل سومالی که در جدالی دلهره‌آور، توسط ماهیگیران ایرانی دستگیر شده بودند، بزودی در دادگاه محاکمه می‌شوند.


جام‌جم: فروردین ۹۴، چند ماهیگیر ایرانی سوار بر لنج «جابر» به دریا زدند و خود را به سواحل سومالی رساندند. آنها مشغول ماهیگیری بودند، اما ناگهان تعدادی دزد دریایی مسلح نزدیک شدند و سلاح‌های کلاشینکف خودشان را به سمت صیادان نشانه گرفتند. آنها قصد تیراندازی داشتند، اما سلاح‌هایشان به دلیل خرابی و زنگ‌زدگی عمل نکرد و درگیری فیزیکی شروع شد. در پایان این جدال، ماهیگیران ایرانی نه‌تنها اسیر نشدند بلکه چهار نفر از آنها را نیز دستگیر کردند و با خود به ایران آورده و تحویل نیروی دریایی دادند.

در بررسی‌ها مشخص شد، این دزدان دریایی اهل سومالی هستند و پرونده شان با کیفرخواست آدم‌ربایی و حمل سلاح جنگی به شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران ارسال شده است.

محاکمه دزدان دریایی سومالیایی در تهران

حسین اصغرزاده، رئیس شعبه درباره پرونده گفت: «چند سال پیش تعدادی ماهیگیر ایرانی در سواحل سومالی توسط دزدان دریایی ربوده شدند. چند نفر از آنها فوت کردند و فقط یک نفرشان موفق به فرار شد.»

وی افزود: «دزدان دریایی در تماس با خانواده‌ها مبلغ ۸۰۰ هزار دلار درخواست کرده بودند، اما با مذاکراتی که خانواده‌ها انجام دادند، این مبلغ به ۳۰۰ هزار دلار رسید. احتمال دارد دزدانی که اکنون پرونده‌شان به دادگاه ارسال شده، با دزدان صیادان ایرانی ارتباط داشته یا حتی خودشان باشند.»

جلسه دادگاه در آینده‌ای نزدیک برگزار می‌شود.

 

محاکمه دزدان دریایی سومالیایی در تهران

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *