چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۸ قبل از ظهر به وقت تهران

ماجرای یک دانش‌ آموز با بدنی پر از ترکش +عکس

سه شنبه ۸ اسنفد ۹۶ در دبیرستان دخترانه حجاب کوهدشت انفجاری رخ داد که بر اثر آن سه دانش‌آموز مصدوم و به بیمارستان امام‌خمینی این شهرستان اعزام شدند. فاطمه رضایی دختر ۱۵ ساله‌ای که در این حادثه آسیب دید، دست راستش بر اثر این انفجار قطع شده‌است. پا و دست چپش از هم پاشیده شده، صورت و چشم چپش آسیب دیده و ده‌ها ترکش هم به بدنش اصابت کرده‌است.

خبرگزاری تسنیم : شدت انفجار که او را نقش بر زمین می‌کند، با آمبولانس از بیمارستان امام‌خمینی کوهدشت به بیمارستان خرم‌آباد و از آن‌جا با بالگرد به بیمارستان امام‌حسین تهران اعزام می‌شود.

بازمانده انفجار در یک مدرسه؛

خبرگزاری تسنیم در ۳ تیر ۹۷ در گزارشی با عنوان «ماجرای یک دانش‌آموز با بدنی پر از ترکش؛ “فاطمه” ۱۵ ساله بدون دست و چشم به زندگی برگشت» به جزئیات حادثه انفجار در دبیرستان کوهدشت و آخرین وضعیت جسمانی فاطمه رضایی پرداخت که با بازتاب بسیاری در استان لرستان و کشور روبه‌رو شد و واکنش‌های مختلفی را نیز به‌دنبال داشت.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان، در جلسه‌ای که امروز با حضور خبرنگاران استان برگزار شد به حادثه انفجار در دبیرستان حجاب کوهدشت واکنش نشان داده‌است.

پیگیری درمانی فاطمه

به گفته زینی‌وند، مدرسه جای تعلیم و تربیت و مکانی برای آرامش و آسایش دانش‌آموز است، قطعاً آموزش‌وپرورش با هرگونه اقدامی که امنیت آموزش و دانش‌آموز را با مخاطره روبه‌رو کند، مخالف است.

آن‌طور که این مسئول می‌گوید در این یک‌ماه اخیر پیگیری‌هایی را برای دانش‌آموز فاطمه رضایی، طی صحبت‌هایی با یکی از معاونان وزیر انجام‌داده تا کمک‌هایی به این دانش‌آموز انجام بپذیرد.

بازمانده انفجار در یک مدرسه؛

به گفته او مدیر دبیرستان حجاب، رئیس آموزش‌وپرورش کوهدشت و مسئولان آموزشی این دبیرستان در زمان حادثه باید پاسخگو باشند. این اتفاق قابل پذیرش نیست، در این مدت نیز پرونده‌ای برای این موضوع انجام‌شده و در حال پیگیری است که بخشی از آن مربوط به دستگاه‌های امنیتی است که روال خاص خود را دارد و بخشی هم که مربوط به آموزش‌وپرورش است، با پیگیری‌های درمانی دانش‌آموز فاطمه رضایی در حال انجام است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان، معتقد است در یک‌ماه اخیر با پدر فاطمه رضایی صحبت‌هایی را داشته و از رئیس آموزش‌وپرورش کوهدشت توضیحاتی را راجع به این حادثه جویا شده‌است.

بی توجهی آموزش و پرورش به وضعیت فاطمه

در حالی به گفته زینی‌وند، مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان، پیگیری‌هایی برای درمان فاطمه رضایی انجام‌شده که بهروز رضایی، پدر فاطمه رضایی، در گفتگو با تسنیم می‌گوید که هیچ‌گونه پیگیری برای درمان دخترش انجام‌نشده و تمام هزینه‌های درمانی دخترش با استفاده از دفترچه درمانی خودش انجام می‌شود.

 

بازمانده انفجار در یک مدرسه؛

به گفته این پدر به‌جز گودرز کریمی‌فر، مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش، تاکنون هیچ مسئولی از استان لرستان و شهرستان کوهدشت پیگیر درمان دخترش نشده و حتی در مدت سکونت در تهران هزینه‌های درمان و تهیه مواد غذایی را با قرض تأمین می‌کند.

بهروز رضایی می‌گوید تماس تلفنی مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان که دقیقاً پس از گزارش تسنیم انجام‌شده، چه دردی را از زخم‌های دخترش دوا کرده و آیا آموزش‌و‌پرورش در این مدت برای فاطمه پیگیر یک نوبت ویزیت در مطب‌ها شده‌است؟ اگر آموزش‌وپرورش لرستان مدعی است که حتی یک نسخه ویزیت و یا سایر هزینه‌های درمانی را انجام‌داده، در حضور رسانه‌ها اسناد آن‌را منتشر کند!

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *