پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر به وقت تهران

ماجرای غم انگیز رالف و دوستانش +عکس

ویدئویی را که درباره یک خرگوش آسیب‌دیده است و این‌روزها در فضای مجازی دست‎‌به‌‎دست می‎‌شود، دیده‌اید؟

ماجرای غم انگیز رالف و دوستانش

این ویدئو که به «نجات رالف» معروف شده‌، یک خرگوش کارتونی را نشان می‌‏دهد که چشمش آسیب دیده‌است و با ما درددل می‌‎کند.

رالف از آزمایش‌‎های بی‎‌رحمانه‌‎ای می‎‌گوید که برای ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی روی او و هم‌نوعانش انجام می‎‌شود و بیماری‎‌ها و صدمات زیادی برای‌شان در پی دارد. با دیدن این پویانمایی دردناک احتمالا کمی جا خورده‌‎ و فکر کرده‌‎اید که اصلا چرا این لوازم آرایشی و بهداشتی را روی حیوانات آزمایش می‌‎کنند؟

از آن‌جایی‌که خیلی از لوازم آرایشی مثل کرم‌ها، لاک، ریمل، رنگ مو و ژل‎‌های مو از مواد شیمیایی تهیه می‎‌شوند، لازم است قبل از رسیدن به دست مردم، بی‏‌خطر بودن‌شان اثبات شود. برای همین بعضی شرکت‎‌های تولیدکننده این محصولات آن‎‌ها را روی حیواناتی مثل خرگوش‏، میمون‏، گربه‎ و سگ‎ آزمایش می‌‎کنند.

خیلی از این حیوانات در مراحل آزمایش کشته می‎‌شوند، بعضی‎‌های‌شان آسیب‌‎های جدی می‌‎بینند و تعدادی هم عضوی از بدن‌‎شان را ازدست می‌‎دهند. خیلی از تولید‎کننده‌‏های محصولات آرایشی و بهداشتی می‌‏توانند از مواد گیاهی برای ساخت محصول استفاده کنند تا هم به حیوانات صدمه نزنند و هم برای سلامتی انسان بی‎‌خطر باشند اما آن‌ها برای فروش بیشتر و تولید انواع محصولات به این آزمایش‌‏های دردناک ادامه می‎‌دهند.

خب چه کاری از من و شما برمی‌‎آید؟ فقط کافی است قبل از خرید، روی محصولات مختلف را با دقت نگاه کنید تا یکی از علامت‎‌های  داخل عکس  را ببینید. آن‌وقت می‌‎توانید مطمئن شوید که این محصول روی هیچ حیوانی آزمایش نشده‌است. شاید بگویید این لوازم موردنیاز شما نیست؛ خب هیچ اشکالی ندارد، همه ماجرا را برای بقیه اعضای خانواده تعریف و تشویق‎‌شان کنید تا به این علامت‎‌ها توجه کنند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *