پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۰۴ بعد از ظهر به وقت تهران

ماجرای حامد زمانی و کیفی با «ادوات ممنوعه»

بار دیگر فیلمی چند ثانیه‌ای در فضای مجازی، خبر از یک ماجرای جنجالی در پایتخت داد. فیلمی ٣۶ ثانیه‌ای که در آن خواننده پاپ کشور با چند مامور پلیس در فرودگاه درگیر شده است.

http://www.shahrvand-newspaper.ir/Content/1398/05/06/IMG_25845.jpg

فیلم کوتاه و غیرقابل تشخیص و مشخص است که کاملا پنهانی ضبط شده است. تنها صدای چند نفر شنیده می‌شود و تصاویر کاملا مبهم است. تنها چیزی که مشخص است، درگیری بین مامور فرودگاه و فردی است که فیلم می‌گیرد. این فیلم چندثانیه‌ای دو سکانس دارد، در سکانس اول صدای درگیری شنیده می‌شود. در سکانس دوم هم مشخص است که دو مرد جوان درحال جر و بحث کردن با ماموران پلیس هستند و صدایی بلند به ماموران می‌گوید «اگر من به پلیس پناه نبرم، به چه کسی پناه ببرم. چرا این‌طور برخورد می‌کنید.»
این کلیپ از شنبه شب گذشته تا حالا دست‌به‌دست در فضای مجازی می‌چرخد. همه از حامد زمانی، خواننده پاپ کشورمان می‌گویند که با ماموران پلیس فرودگاه درگیر و بازداشت شده است. شایعه‌ها زیاد می‌شود. در فضای مجازی از دستگیری خواننده پاپ به جرم حمل موادمخدر حرف می‌زنند. برخی از خبرگزاری‌ها این مسأله را تکذیب می‌کنند و به نقل از یک منبع آگاه در پلیس اعلام می‌کنند که حامد زمانی به جرم درگیری با ماموران فرودگاه بازداشت شده است. خبرها هیچ‌کدام، ماجرای اصلی این فیلم و جریان بازداشت حامد زمانی را روشن نمی‌کند. مسأله جرم این خواننده و آزاد یا در بازداشت بودن او، تا ظهر روز یکشنبه مبهم می‌ماند. تا این‌که درنهایت ماجرای اصلی این فیلم جنجالی فاش و مشخص شد که حامد زمانی به دلیل دخالت در کار و وظیفه پلیس به دادسرای ناحیه ۹ فرودگاه مهرآباد احضار و چند ساعت بعد هم آزاد شده است. گویا ماجرا مربوط به فرد همراه حامد زمانی بوده است. همچنین گفته می‌شود که حامد زمانی در فرودگاه مهرآباد برای برگزاری کنسرت از تهران خارج می‌شده است.
و اما جزییات ماجرا چه بود؟ سردار «حسن مهری» رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور با اشاره به دستگیری دوست حامد زمانی توسط پلیس فرودگاه مهرآباد، جزییات این ماجرا را فاش کرد و دراین‌باره گفت: «هیچ درگیری میان پلیس با این خواننده رخ‌نداده‌است. ساعت ٧:۴۵ روز پنجشنبه سوم مردادماه «حامد زمانی» به همراه شخص دیگری برای پرواز به مقصد کرمان وارد فرودگاه مهرآباد شدند. ماموران پس از بازرسی کیف فرد همراه این خواننده، ادوات ممنوعه کشف کردند. بعد از کشف بود که آقای زمانی به علت توجیه‌نبودن ضمن حمایت بی‌مورد از فرد مجرم، در انجام وظایف پلیس دخالت می‌کند.»
این مقام ارشد انتظامی به فیلمبرداری غیرقانونی حامد زمانی از اقدامات پلیس فرودگاه اشاره کرد و ادامه داد: «ماموران پلیس که متوجه این موضوع شدند، گوشی تلفن همراه وی را ضبط کردند و پس از تشکیل پرونده به نظر مقام قضائی رسید و با قرار التزام به حضور نامبرده، وی آزاد شد.»
رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان این‌که این خواننده هنگام گرفتن گوشی مقاومت کرده، گفت: «با این حال هیچ‌گونه درگیری میان پلیس با «حامد زمانی» رخ نداده است.» سردار مهری در پایان گفت: «مدارک و مستندات تصویری این حادثه نزد پلیس فرودگاه است و پرونده نزد مقام قضائی درحال پیگیری است.»/شهروند

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *