سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۶ بعد از ظهر به وقت تهران

مأموران قلابی ۲۳ هزار یورو دزدیدند!

اعضای یک باند سرقت مسلحانه که در پوشش مأمور پلیس از صرافی‌های پایتخت سرقت می‌کردند از سوی پلیس آگاهی دستگیر شدند.

http://baztab.ir/wp-content/uploads/2019/01/55-33-480x300.gif

به‌گزارش خبرنگار «ایران»، روز جمعه ۲۴ تیر وقوع یک سرقت مسلحانه از صرافی در خیابان جمهوری تهران به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام شد و بلافاصله تیم ویژه‌ای از مأموران کلانتری ۱۰۹ بهارستان راهی محل سرقت شدند.
اظهارات مالباخته
شاکی این پرونده به‌کارآگاهان گفت: حدود ساعت ۱۲ظهر دو مرد حدوداً ۳۰ ساله وارد مغازه صرافی‌ام واقع در خیابان جمهوری شدند و گفتند که قصد دارند ۱۳ هزار یورو ارز تهیه کنند.
بنابراین قرار شد تا به اتفاق به یکی از بانک‌های نزدیک صرافی برویم و پس از واریز وجه یوروها را به آنها بدهم اما دقایقی بعد از خروج از مغازه‌ام ۳ مرد جوان با یک دستگاه خودروی سمند با نشان دادن سلاح و بی‌سیم مدعی شدند که پلیس هستند و باید ما را به جرم قاچاق ارز بازداشت کنند. این افراد من را با تهدید سوار خودرو کردند و پس از آن با طرح پرسش‌هایی بازجویی‌ام کردند و به من گفتند که باید قاچاقچیان ارز را به آنها معرفی کنم. آنها بعد از یکساعت ۱۳هزار یورو و دو تلفن همراهم را گرفتند و در میدان جمهوری پیاده‌‌ام کردند.

شناسایی و دستگیری متهمان
کارآگاهان با بررسی‌های بیشتر دریافتند که روز قبل از این سرقت نیز حادثه‌ای مشابه این ماجرا با همین شگرد رخ داده و سارقان ۱۰ هزار یورو را از یک صرافی دیگر سرقت کرده بودند، بنابراین با جمع‌بندی هر دو پرونده، کارآگاهان متوجه شدند که با اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت مسلحانه مواجه هستند و دستگیری اعضای این باند سرقت در دستور کار کارآگاهان اداره یکم قرار گرفت.
با آغاز تحقیقات پلیسی کارآگاهان دوربین‌های مداربسته محل سرقت و مکان رها کردن شاکی را رصد کردند و با شناسایی هویت یکی از اعضای باند به‌نام «مهرداد» وی را در محدوده خیابان جوادیه و راه‌آهن شناسایی کردند. با انعکاس موضوع به بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران در روز ۲۲ مردادماه طی یک عملیات پلیسی «مهرداد» در مخفیگاهش دستگیر شد و با صراحت به سرقت اعتراف کرد.
این متهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: سرقت‌ها را با همکاری چهارنفر از همدستانش انجام داده است. کارآگاهان نیز در پی اعتراف مرد جوان، تمامی اعضای باند را در چندین عملیات جداگانه دستگیر کردند و در بررسی مخفیگاه یکی از سارقان تجهیزات پلیسی از جمله یک قبضه اسلحه کلت کمری، دو دستگاه بی‌سیم، یک رشته دستبند فلزی و تعداد ۱۶ فشنگ جنگی کشف شد.
سردار علیرضا لطفی – رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ- با اعلام این خبر گفت: «مهرداد» پس از اعتراف عنوان کرده که طراحی و آموزش سرقت‌ها برعهده «رامین» بوده است. این افراد با راهنمایی رامین از شهرهای غربی کشور با پرداخت مبلغ ۸ میلیون تومان تجهیزات پلیسی را تهیه کرده بودند و تاکنون ۲۳ هزار یورو به همین شیوه سرقت کرده‌اند. کارآگاهان پس شنیدن اظهارات سارقان بلافاصله رامین را در مخفیگاهش در همان محدوده دستگیر و به اداره یکم منتقل کردند که در تحقیقات صورت گرفته وی نیز به جرم خود اعتراف کرد.
با توجه به دستگیری تمامی اعضای این باند سرقت مسلحانه و کشف وجوه سرقتی از حساب‌های بانکی و برگرداندن پول‌ها به شاکیان، همگی با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۳۴ تهران برای انجام تحقیقات تکمیلی، کشف سایر جرایم احتمالی و بررسی سوابق کیفری در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *