پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۳ بعد از ظهر به وقت تهران

قاتل دختر مخترع بخشیده شد +عکس

پسر جوانی که در جریان سرقت خودروی پژو ۲۰۶ دختر مخترع، او را به قتل رسانده بود پس از شش سال بخشیده شد.

http://www.beytoote.com/images/stories/news/97/04/9704-53t933.jpg

به گزارش جام‌جم، عصر چهارم اردیبهشت سال ۹۱ پلیس پایتخت در جریان سرقت مرگباری در خیابان ولیعصر، کوچه هشتم گاندی تهران قرار گرفت.

تحقیقات نشان می‌داد که پسر ۲۰ ساله زمانی که می‌خواست در یک کوچه باریک خودروی پژو ۲۰۶ دختر جوانی را پارک کند، با سرقت خودرو، دختر جوان را زیر گرفته و متواری شده است. این کار او، مرگ دختر جوان را رقم زده بود.

در جریان تحقیقات معلوم شد که متهم به قتل بعد از تصادف با چند خودرو، از مسیر خط ویژه اتوبوس فرار کرده است. با شناسایی خانواده مقتول آنها از متهم فراری شکایت کردند.

در جریان تحقیقات معلوم شد دزد جنایتکار کسی نیست جز پسر جوانی به نام دارا که سابقه کیفری در زمینه سرقت خودرو و لوازم داخل آن دارد.

ماموران خانه قاتل را حوالی خیابان گاندی یافتند و برای دستگیری‌اش اعزام شدند که مشخص شد در ترک اعتیاد به باغی در غرب تهران رفته که در آنجا دستگیر شد.

متهم در بازجویی پلیسی به قتل دختر جوان اعتراف کرد. متهم بعداز بازسازی صحنه قتل روانه زندان شد و پرونده او با صدور جلب دادرسی به شعبه ۷۱ دادگاه کیفری استان تهران ارسال و او در آنجا محاکمه شد.

ابتدا پدر مقتول برای متهم قصاص خواست و گفت: دخترم چند اختراع در ایران و خارج از کشور داشت. او به نفع جامعه زندگی می‌کرد. تمام زندگی‌اش در تحقیق و علم و کمک به جامعه خلاصه می‌شد. دخترم حتی در مسابقات اتومبیلرانی نیز شرکت می‌کرد.

سپس عامل جنایت در دفاع از خود گفت: به‌خاطر هیجان مرتکب سرقت شدم. لحظه فرار از صحنه جرم را دوست داشتم و احساس می‌کردم در این لحظه قدرت بیشتری پیدا می‌کنم البته ماجرای سرقت ۲۰۶ و قتل دختر جوان اتفاقی رخ داد. آن روز به یک کافی‌شاپ مخروبه حوالی محل حادثه رفته و شیشه مصرف کردم. چهار شب بود که نخوابیده بودم. در کوچه محل حادثه دختر جوانی برای پارک خودرو از من کمک خواست. پشت فرمان نشستم متوجه شدم او از من فاصله دارد خودرو را دزدیدم. نیم متری که عقب آمدم از سمت چپ با مقتول تصادف کردم ودیگر هم او را ندیدم.

بخشش پای چوبه دار

متهم به زندان بازگشت و قضات دادگاه حکم به قصاص او دادند. رای که در دیوان عالی کشور تائید و برای اجرا به واحد اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد.

محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی تهران در این باره گفت: با توجه به گذشت شش سال از این جنایت و در حالی که پسر ۲۶ ساله در آستانه مجازات قصاص قرار داشت، واحد صلح و سازش دادسرا برای جلب رضایت خانواده مقتول وارد عمل شدند و توانستند رضایت آنها را به شرط دریافت دیه جلب کنند.

بنابراین جوان اعدامی در حالی که قرار بود دیروز در زندان رجایی شهر پای چوبه دار برود، توانست با جلب رضایت اولیای‌دم از مجازات قصاص نجات یابد و به سلولش بازگردد. قرار است اعدامی نجات یافته بزودی از جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *