پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۴ بعد از ظهر به وقت تهران

فیلم نولان برای بازگشت سرمایه باید ۷۰۰ میلیون دلار بفروشد

ورایتی نوشت: با پشت سر گذاشتن شیوع بیماری کویید-۱۹ ضمن تشدید و ثبات این معضل بحرانی در کشورهای مختلف، روند بازگشایی سینماها نیز در فراز و نشیب قرار گرفته است. در هر حال نمی‌توان انکار کرد که هالیوود به عنوان بزرگ‌ترین صنعت فیلم‌سازی در جهان ضرر بسیار زیادی متحمل شد البته رسانه‌های مجازی یعنی همان VODها تا حدودی به داد آن رسیدند اما راه برگشت سرمایه‌های هنگفت به کار گرفته شده در این حوزه بزرگ تنها با بازگشایی سینماها امکان دارد.

فقط فیلم TENET کریستوفر نولان با بودجه ۲۰۵ میلیون دلاری ساخته شده است که برای به‌دست آوردن سود مورد انتظار حداقل ۷۰۰ میلیون دلار باید بفروشد. فروش این رقم برای این فیلم در VODها ممکن نیست علاوه بر اینکه چنین فیلمی به دلیل تکنیک‌های بزرگ صنعتی به کار رفته در آن باید در پرده‌های عریض و طویل سالن‌های پیشرفته نمایش داده شود.

آنچه که فعلاً از سینماهای در حال کار در برخی از کشورها مانند کره، نروژ و بلژیک به دست آمده است نشان می‌دهد که اوضاع فروش و استقبال تعریفی ندارد و کماکان نمایش در منازل طرفدار بیشتری دارد. البته سینماماشین نیز آمار خود را اعلام خواهد کرد.

در هر حال اگر درب‌های سالن سینما باز نشود یا در صورت باز شدن مردم استقبال چندانی از آن نکنند، ضرر حاصل از این وضعیت تاریخی‌ترین ضرر موجود در تمام سال‌های هالیوود خواهد بود و نظام سرمایه‌داری آمریکایی با یکی از بزرگ‌ترین ضررهای تمام سال‌های خود مواجه خواهد شد.

فیلم نولان برای بازگشت سرمایه باید ۷۰۰ میلیون دلار بفروشد

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *