پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۷ بعد از ظهر به وقت تهران

فرمان حمله به ایران چطور متوقف شد؟ / هراس ترامپ از حمله به وقت ۷ صبح

حمله‌ای که ترامپ دیشب دستورش را برای ساعت ۷ بعد ازظهر {بامداد جمعه تهران} صادر کرده بود، متوقف شد.

برخی منابع خبری از دستور ترامپ برای حمله به ایران به تلافی شلیک به پهپاد جاسوسی این کشور خبر داده اند اما مشخص نیست این فرمان چطور ناگهان متوقف شده است.

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشته است: پنجشنبه شب پرزیدنت ترامپ با حمله ضربتی به تاسیسات نظامی ایران موافقت کرد و به پنتاگون دستور آتش داد اما ناگهانی دستور خود را متوقف کرده و تصمیمش برای حمله به ایران عوض شد. گفته می‌شود نیروی دریایی در موقعیت حمله قرار گرفته بود و کشتی‌ها و جنگنده‌ها آماده حمله می‌شدند که فرمان خاموش صادر شد. حمله برای ساعت ۷ شب به وقت آمریکا (هفت صبح به وقت ایران) تنظیم شده بود.

گفته می شود مایک پومپئو، جان بولتون و جینا هسپل رئیس سیا موافق حمله محدود آمریکا به ایران بودند که قرار بود دیشب انجام شود، اما فرماندهان ارشد پنتاگون هشدار داده‌اند که حملات می‌تواند تشدید شود و نیروهای آمریکا در منطقه را به خطر بیندازد. ترامپ نهایتا حمله را لغو کرد.

یک روزنامه نگار آمریکایی هم در توئیتر خود نوشته است که «ممکن است فقط تاخیر در زمان حمله(مانند حمله به تاسیسات سوریه) اتفاق افتاده باشد».

شاید برای همین است که پنتاگون از دیشب به مدت ۷۲ ساعت نیروهای نظامی آمریکا را به حالت آماده باش درآورد.

همچنین آنطور که کانال توئیت پرس نوشته، پس از جلسه دیشب کاخ سفید، چاک شامر به CNBC گفت که نجوای جنگ به گوش رسید. در فیلم منتشر شده از لحظه پایانی این نشست، شامر دیده می شد که در حال رقص است و نانسی پلوسی هم برای او دست می زند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *