پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۰ بعد از ظهر به وقت تهران

فرانسه ۴ – کرواسی ۲ / قهرمانی مقتدرانه شاگردان دشان در جام جهانی

فرانسه ۴ – کرواسی ۲|قهرمانی مقتدرانه شاگردان دشان در جام جهانی ؛ خروس‌ها پس از ۲۰ سال بر قله جهان ایستادند.

دو تیم ملی کرواسی و فرانسه برای تعیین قهرمان جام جهانی روسیه در مسکو برابر هم به میدان رفتند.

کرواسی ۲ – ۴ فرانسه

داور: نستور پیتانا (آرژانتین)

ورزشگاه: لوژنیکی مسکو

گل: ماریو مانژوکیچ (۱۹) گل به خودی،  آنتوان گریزمان (۳۸)،  پل پوگبا (۵۹) و کیلیان ام باپه (۶۵) برای فرانسه- ایوان پریشیچ (۲۸) و ماریو مانژوکیچ (۶۹) برای کرواسی

کارت زرد: انگولو کانته و لوکاس هرناندس (فرانسه)، ورسالیکو (کرواسی)

کارت قرمز : –

ترکیب کرواسی:  دانیل سوباسیچ، سیمه ورسالیکو، ایوان استرینیچ، ایوان پریشیچ، دژان لاورن، ایوان راکیتیچ، مارسلو بروزوویچ، لوکا مودریچ، آنته ربیچ، ماریو مانژوکیچ و دوماگوی ویدا

ترکیب فرانسه:  هوگو لوریس، بنجامین پاوارد، رافائل واران، ساموئل اومتیتی، انگولو کانته، پل پوگبا، اولیویه ژیرو، آنتوان گریزمان، کیلیان ام باپه، بلیز ماتئودی و لوماس هرناندس

به گزارش ایسنا، در دیدار نهایی جام جهانی روسیه، دو تیم کرواسی و فرانسه برابر هم به میدان رفتند که گزارش زنده این دیدار را در زیر می‌خوانید:

نیمه اول

قبل از شروع بازی فیلیپ لام کاپیتان آلمان در دوره قبل جام جهانی، کاپ این دوره را به مسئولان برگزاری دیدار نهایی داد تا در پایان این دیدار به تیم برنده اهدا شود.

بازی با سوت نستور پیتانا داور آرژانتینی شروع شد و تلاش دو تیم برای رسیدن به جام جهانی آغاز گردید. کروات ها بازی را بهتر از حریف خود آغاز کردند و ارسال خطرناک در دقیقه ۴ برای مانژوکیچ نزدیک بود خطرساز شود.

دقیقه ۱۰: ارسال بلند برای پریشیچ نزدیک بود خطرساز شود که این موقعیت هم از دست رفت. فرانسه در این دقایق مانند بازی با بلژیک عقب نشینی کرده است.

دقیقه ۱۹: ارسال گریزمان به دهانه دروازه باعث شد تا ماریو مانژوکیچ به اشتباه دروازه خودی را باز کند.

دقیقه ۲۳: ایوان راکیتیچ می توانست با شوتی سنگین دروازه فرانسه را باز کند که این ضربه با اختلاف زیاد به بالای دروازه رفت.

دقیقه ۲۸: ایوان پریشیچ توانست با شوتی زیبا دروازه فرانسه را باز کرد و بازی را به تساوی کشاند. البته این شوت با اصابت به واران وارد دروازه فرانسه شد.

دقیقه ۳۳: کرنر ارسالی فرانسوی ها به پریشیچ برخورد کرد و داور نقطه پنالتی را اعلام کرد که با کمک VAR به دست آمد و گریزمان این پنالتی را به گل تبدیل کرد.

دقیقه ۴۲: دژان لاورن می توانست گل دوم را برای تیمش به ثمر برساند و بازی را به تساوی بکشاند که موفق نبود و در نهایت نیمه نخست این دیدار با برتری ۲ بر یک فرانسه برابر کرواسی به پایان رسید.

نیمه دوم

نیمه دوم این دیدار با سوت داور شروع شد و در دقیقه ۴۶ شوت آنتوان گریزمان در مرکز دروازه بود که سوباسیچ آن را مهار کرد. یک دقیقه بعد شوت ربیچ را لوریس به کرنر فرستاد.

دقیقه ۵۲ کیلیان ام باپه با دروازه بان حریف روبرو شد، که این موقعیت را نیز سوباسیچ برگشت داد.

دقیقه ۵۹: پل پوگبا دو بار برای زدن شوت اقدام کرد و موفق شد در بار دوم دروازه کرواسی را باز کند.

در حالی که تمرکز کروات ها از بین رفته است در دقیقه ۶۵ کیلیان ام باپه گل چهارم تیمش را هم به ثمر رساند.

​دقیقه ۶۹: اشتباه بزرگ هوگو لوریس باعث شد تا ماریو مانژوکیچ گل دوم تیمش را به ثمر برساند.

دقیقه ۷۷: بعد از چند دقیقه طوفانی، بازی آرام شد تا اینکه راکیتیچ می توانست در این دقیقه دروازه حریف را باز کند. در نهایت میدان داری بازیکنان فرانسه باعث شد تا این تیم نتیجه را حفظ کند و در نهایت فرانسه با برتری ۴ بر ۲ برابر کرواسی قهرمان جام جهانی شود و یکی از پرگل ترین فینال های تاریخ جام جهانی رقم بخورد که ۶ گل داشت.

این دومین قهرمانی فرانسه در تاریخ جام جهانی بود. این تیم سال ۱۹۹۸ هم قهرمان جام جهانی شده بود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *