سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۷:۱۰ قبل از ظهر به وقت تهران

فرار ۱۵ ساله قاتل قهرمان ایرانی به اوکراین

قاتل یک قهرمان ورزشی در پاساژ گلدیس تهران پس از ۱۵ سال هنوز در اوکراین زندگی آسوده ای دارد. پسر جوان و دوستانش به خاطر یک اختلاف قدیمی دست به این جنایت زدند. روز ۲۴ تیر سال ۸۳ درگیری خونینی در پاساژ گلدیس فلکه دوم صادقیه به ماموران کلانتری ستارخان مخابره شد و ماموران با حضور در محل با جسد جوان قوی هیکلی که در مغازه لباس فروشی اش روی زمین افتاده بود، روبه رو شدند. شریک قربانی جنایت که در همان محل حضور داشت ادعا کرد که سه مرد وارد مغازه شده اند و پس از درگیری با علی رجبی ۲۸ ساله او را هدف ضربات چاقو قرار داده و پا به فرار گذاشته اند.

پیش‌نویس خودکار

تحقیقات پلیسی
بدین ترتیب تیمی از ماموران اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران همراه بازپرس ویژه قتل برای تحقیقات پلیسی وارد عمل شدند و در بررسی ها مشخص شد عامل جنایت که علیرضا نام دارد در طبقه دوم این پاساژ یک مغازه عروسک فروشی داشته است و روز جنایت همراه دو دوستش به نام مسعود و مهدی به خاطر اختلافی که با شریک  علی رجبی داشت، وارد مغازه لباس فروشی شده است که در این صحنه علی به هواخواهی دوست اش با سه جوان درگیر می شود. کارآگاهان در ادامه تحقیقات پی بردند که علی رجبی دارای کمربند مشکی در کیک‌بوکسینگ و شال سبز در رشته کونگ‌فوتوآ و همچنین دارای چندین حکم قهرمانی مقام اول مسابقات قهرمانی سانشو تهران، مقام سوم مسابقات مچ‌اندازی، مقام سوم مسابقات قهرمانی بوکس تهران، مقام دوم مسابقات کاراته در اراک و مقام اول مسابقات قهرمانی کاراته استان تهران بوده و به همین دلیل قوی هیکل و ورزیده بوده است که در این درگیری علیرضا با دو ضربه چاقو به سینه و کمر جوان قوی هیکل او را به قتل رسانده و سپس پا به فرار گذاشته است.
قاتلان فراری
همین کافی بود تا ماموران ردیابی های پلیسی را برای دستگیری عاملان این جنایت در دستور کار خود قرار دهند و در گام نخست با توجه به این که سه پسر جوان پس از قتل دیگر به خانه‌هایشان بازنگشته اند، احتمال دادند که هر سه با هم پا به فرار گذاشتند. همچنین تیم پلیسی مخفیگاه‌هایی را که احتمال می دادند سه جوان شرور به آن جا رفته باشند، تحت نظر قرار دادند اما هیچ سرنخی از علیرضا و همدستانش به دست نیامد و این در حالی بود که قاضی پرونده دستور ممنوع الخروجی متهمان را صادر کرده بود. تجسس‌‎های پلیسی ادامه داشت تا این که ماموران پی بردند که خانواده علیرضا با حضور در مغازه عروسک فروشی فرزندشان اقدام به فروش مغازه کرده‌اند و تحقیقات پلیسی در این مرحله به بن‌بست رسید.
فرار به اروپا
تیم جنایی پایتخت در گام بعدی، اقدامات فنی و اطلاعاتی را در دستور کار خود قرار دادند که در این تجسس‌ها مشخص شد متهمان پس از جنایت به صورت قاچاقی و همگی با هم از مرز ایران خارج شده و به کشور آلمان سفر کرده‌اند. در این مرحله قاضی پرونده دستور داد تا هماهنگی های لازم بین پلیس اینترپل و پلیس آلمان صورت گیرد تا متهمان به ایران بازگردانده شوند اما هیچ اقدام و همکاری از سوی پلیس آلمان صورت نگرفت. سال ۸۸ بازپرس پرونده با فرضیه این که عامل جنایت به تهران بازگشته باشد دستور انتشار تصویر علیرضا را صادر کرد اما هیچ سرنخی از علیرضا و همدستانش به دست نیامد.
فرار به اوکراین
۱۵ سال از ماجرای قتل قهرمان ورزشکار ایران گذشت و تجسس ها حکایت از آن داشت که عاملان جنایت به ایران بازنگشته اند و درتحقیقات ماموران پی بردند که علیرضا به کشور اوکراین سفر و زندگی جدیدی را آغاز کرده است. بنا بر این گزارش، بازپرس جنایی دستور داد تا پلیس اینترپل هماهنگی های لازم را با پلیس اوکراین انجام دهد و علیرضا پس از دستگیری به ایران بازگردانده شود.

 

منبع : روزنامه خراسان

۵/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *