پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۶ بعد از ظهر به وقت تهران

فدراسیون فوتبال: از طرف ما هیچ هنرمندی به جام جهانی نمی رود

فدراسیون فوتبال هیچ هنرمندی را به جام جهانی فوتبال نمی‌برد و موضوع حضور هنرمندان در کنار تیم ملی و در زمان تمرین آنها منتفی است.

غلامحسین زمان‌آبادی (مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، پیرامون بحث‌هایی که این روزها در خصوص حضور هنرمندان در جام جهانی فوتبال روسیه مطرح می‌شود، گفت: فدراسیون فوتبال هیچ‌کسی را به عنوان هنرمند با خودش به جام جهانی روسیه نبرده است.

وی ادامه داد: گروه موسیقی که قرار است در سه شهر برگزاری بازی‌های ایران در جام جهانی روسیه؛ برنامه اجرا کنند از سوی فدراسیون فوتبال اعزام نشده است و ما فقط هماهنگی و راهنمایی‌های لازم را انجام داده‌ایم و کل هزینه و برنامه‌ریزی برای حضور گروه موسیقی توسط وزارت ارشاد، بنیاد رودکی و حامی مالی، شرکت هاکوپیان پرداخت شده است و ما فقط حمایت و نظارت کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه قرار است گروه موسیقی طبق تفاهماتی که با دولت روسیه انجام شده؛ چند اجرای زنده در روسیه داشته باشد، گفت: سالار عقیلی، شهداد روحانی و فریدون شهبازیان به همراه یک گروه صد نفره در جام جهانی برنامه اجرا می‌کنند. یکی از برنامه‌های آنها اجرا در تالار ارکستر مرکز موسیقی چایکوفسکی در شهر سنپطرزبورگ است. گروه موسیقی ۲۲ خردادماه به روسیه می‌رسد و اجراهای آنها نیز به‌صورت جداگانه بلیت‌فروشی می‌شود. درضمن بلیت‌فروشی توسط طرف روسی انجام خواهد شد.

زمان‌آبادی با قدردانی از حمایت هنرمندان از تیم ملی فوتبال گفت: اینکه هنرمندان اعلام می‌کنند قرار است در جام جهانی روسیه در کنار تیم ملی باشند و از آنها حمایت کنند براساس عرق میهنی خودشان و همچنین علاقه شخصی است. فدراسیون فوتبال هزینه هیچ هنرمندی را برای حضور در جام جهانی پرداخت نکرده و از هیچ هنرمندی نیز برای حضور در جام جهانی روسیه دعوت نکرده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدا نیز هیچ بحثی درباره حضور هنرمندان در جام جهانی روسیه از سوی فدراسیون فوتبال مطرح نبوده، گفت: ما معتقدیم هر فردی در هر دستگاهی که قرار دارد باید وظیفه و کار خودش را انجام دهد. اگر وزارت ارشاد صلاح دانست که مثلا تعدادی از هنرمندان را به عنوان حامی به جام جهانی روسیه بفرستد، می‌تواند خودش به صورت مستقل عمل کند و ما نیز کمک‌های لازم را می‌کنیم و حمایت خواهیم کرد اما خود ما به صورت مستقل به این مساله ورود پیدا نمی‌کنیم.

زمان‌آبادی در پاسخ به این سوال که آیا هنرمندانی که به جام جهانی روسیه سفر کرده‌اند؛ می‌توانند در طول روزهای برگزاری در هتل محل اقامت تیم ملی فوتبال حضور داشته باشند یا در تمرینات در کنار تیم باشند، گفت: این کار به هیچ عنوان امکان‌پذیر نیست زیرا مقامات روسی و تیم امنیتی روسیه و جام جهانی ۱۰ فیلتر امنیتی برای هر کدام از تیم‌های ملی طراحی کرده‌اند و به جز اعضای اصلی تیم ملی و کادر فنی که از قبل حضور آنها هماهنگ شده، هیچ فردی خارج از این حیطه اجازه ندارد در کنار تیم ملی باشد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *