سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۸ قبل از ظهر به وقت تهران

فداکاری مادربزرگ ۷۶ ساله در حق نوه معلول اش! +عکس

پیرزنی ۷۶ ساله برای اینکه نوه معلولش بتواند ادامه تحصیل دهد، از خودگذشتگی های بزرگی انجام داده است!

روزنامه خراسان: هیچ کاری نیست که این پیرزن ۷۶ ساله برای تحصیل و آموزش نوه معلولش نکند.

این زن سالخورده که «شی یوینگ» نام دارد چهار سال است که هر روز ویلچر نوه معلولش جیانگ را از مدرسه تا خانه و بالعکس هل می‌دهد و قصد دارد تا زمانی که زنده است این کار را ادامه دهد.

جیانگ که اکنون ۹ سال دارد در دو سالگی دچار فلج مغزی شده و والدینش دو سال بعد از هم جدا شدند.

مادرش چند بار ازدواج کرد و پدرش برای کار به گویلین رفت تا بتواند به پسرش کمک کند و هزینه‌های درمان او را پردخت کند؛ بنابراین مراقبت از او برعهده مادربزرگش قرار گرفت.

فداکاری مادربزرگ ۷۶ ساله برای نوه معلولش

مادربزرگ نه تنها چند بار در روز ویلچر این پسر را در مسیر مدرسه هل می‌دهد بلکه بدنش را ماساژ می‌دهد، دارو‌های گیاهی به او می‌دهد تا بیماریش خوب شود و به او کمک می‌کند تا راه رود. مدرسه جیانگ ۳ کیلومتر با خانه شان فاصله دارد، اما این زن ۷۶ ساله مجبور است ۸ بار در روز این مسیر را برود. او باید صبح و عصر جیانگ را به مدرسه ببرد و عصر و شب او را از مدرسه برگرداند. یعنی روزانه ۲۴ کیلومتر طی می‌کند و نیمی از آن را در حال هل دادن ویلچر است. اما شکایت نمی‌کند.

جیانگ با کمک مادربزرگش پیشرفت قابل توجهی داشته و یاد گرفته بایستد و حتی فواصل کوتاه را با حمایت راه برود. او هنوز در گرفتن خودکار در دستش مشکل دارد، اما پسر باهوشی است و علاقه زیادی به ریاضیات دارد. این مادربزرگ فداکار برای پیشرفت و تحصیل نوه اش از هیچ چیز دریغ نمی‌کند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *