پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۰ بعد از ظهر به وقت تهران

عروسی که رئیس جمهور روسیه را به جشن ازدواجش دعوت کرد! +عکس

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که قرار است برای مذاکرات با آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان به برلین سفر کند، سفر غیر منتظره‌ای را پذیرفت و برای شرکت در مراسم عروسی کارین کنایسل وزیر امور خارجه اتریش به گراتس سفر خواهد کرد.

نوداد: این در حالی است که مقامات اصلی کشور اجازه شرکت در مراسم عروسی وزرای امور خارجه را ندارند. پوتین دوستی نزدیکی با کنایسل ندارد بنابراین اینکه چرا دعوت را پذیرفته است جای سوال دارد.

کارین کنایسل- عروس خانم–زمانیکه که پوتین در ماه ژوئن به اتریش سفر کرده بود او را به عروسی اش دعوت کرد. کارین متخصص در خاورمیانه و مسلط به چند زبان خارجی و بسیار محافظه کار است و خود را حامی سیاست واقعی می‌داند و موضع سختی در برابر مهاجران دارد.

آقای داماد نیز یک سرمایه دار اتریشی است که قبل از روی کار آمدن کنایسل در دسامبر سال ۲۰۱۷، هیچ نامی از او شنیده نشده بود. دعوت از پوتین در اتریش نیز جنجال به پا کرد. هیچ کس از این حرکت کارین خوشش نیامد. میشل رایمون نماینده پارلمان اروپا و عضو حزب سبز‌ها با انتقاد شدید از اقدام وزیر امور خارجه خواستار برکناری او شد. او معتقد است که عروسی یک مراسم خصوصی است و دعوت از مقامات خارجی در مراسم خصوصی، خط مشی اتریش را در زمینه سیاست خارجی تغییر نخواهد داد.

مقامات اتریشی در سال‌های اخیر در مقایسه با دیگر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در مورد اقدامات روسیه موضع خود را حفظ کرده اند. از طرف دیگر در ماه مارس، اتریش برای میانجگری بین مسکو و لندن اعلام آمادگی کرد و خواستار همکاری با روسیه در خاورمیانه برای کمک به سوریه شد.

همچنین پس از شروع دوره ریاست جمهوری جدید پوتین، اتریش اولین کشوری بود که با پوتین ملاقات کرد و رسانه‌های وین یکی از خبرگزاری‌هایی بودند که در نشست پوتین و ترامپ در هلسینکی حضور داشتند.

عروس و دامادی که پوتین را دعوت به عروسیشان کردند، چه کسانی هستند؟

کارشناسان متعدد سیاسی، در تلاش برای یافتن سفر غیر منتظره پوتین به اتریش هستند و یکی از آن‌ها گفته که کنایسل خواسته تا قبل از جلسه در برلین در مورد موضوع مهمی با پوتین صحبت کند. موضوعی که مرکل نمی‌خواهد به طور مستقیم بیان کند.

به نظر می‌رسد رئیس جمهور روسیه بعد از ظهر به گراتس اتریش برسد و تا ساعت ۴ آنجا بماند. خبرنگاران اجازه حضور در این رویداد خصوصی را ندارند. مراسم در کارخانه‌ای نزدیک به فرودگاه است که رستوران هم دارد و آنجا کاملا از نظر اقدامات امنیتی مجهز شده است. گفتنی است هنوز کادویی که پوتین به عروس و داماد خواهد داد مشخص نیست، اما کرملین وعده داده است که بعدا اعلام خواهد کرد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *