سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۳:۰۵ بعد از ظهر به وقت تهران

طرز تهیه ۷ سالاد بسیار خوشمزه و متفاوت +تصاویر

شاید بعضی از ما بیشتر از اینکه به سالاد به چشم یک پیش غذای خوشمزه نگاه کنیم آن را یک غذای رژیمی می دانیم و جایگزین غذای اصلی می کنیم.

الی گشت : سالادهای خوشمزه و خلاقانه زیادی در دنیا درست می شود که فقط محدود به چند برگ کاهو و تکه های خیار نیستند و حتی تعدادی از آن ها از غذاهای اصلی سر میز هم خوشمزه تر هستند و ممکن است اگر جلوی خودتان را نگیرید آنقدر از آن ها بخورید که دیگر جایی برای غذای اصلی باقی نماند! اینکه بدانید معروف ترین و خوشمزه ترین سالاد هر کشور چه جوری درست می شود شاید برایتان جالب باشد پس تا انتهای این پست همراه ما باشید چون می خواهیم درباره خوشمزه ترین سالادهای هر کشور حرف بزنیم.

معروف ترین سالادها

سالاد لوبیا سیاه مکزیکی

برای درست کردن این سالاد خوشمزه آواکادو، ذرت، لوبیا سیاه، سیب زمینی و پیاز را با هم مخلوط می کنند. این سالاد هم خوشمزه و هم سبک است و به خصوص در روزهای گرم تاسبتان می تواند یک پیش غذای انرژی زا باشد و حسابی سرحالتان می کند. در این غذا هم انواع ویتامین های گیاهی وجود دارد و هم پروتئین پس خیلی مقوی است. مواد این سالاد کاملا خرد می شوند و به زیبایی در ظرف تزئین می شوند.

سالاد لوبیا سیاه مکزیکی

سالاد سولاریتو(solterito)، پرو

تنوعی از رنگ ها و طعم ها! این سالاد از مواد تازه و مقوی درست می شود و با آن سالادهایی که پایه و اساس آن ها کاهو است فرق دارند. برای درست کردن این سالاد از سیب زمینی، گشنیز، پیاز، فلفل قرمز، باقلا، ذرت و پنیری مخصوص استفاده می شود. تمام سبزیجاتی که در این سالاد به کار می روند به تکه های یک اندازه خورد می شوند و در آخر هم بر روی آن ها روغن زیتون ریخته می شود. تصور کنید با خوردن یک قاشق از این سالاد که از سبزیجات و خوراکی های متنوع درست شده تا چه اندازه می توانید طعم انواع مختلف مزه ها را در آن واحد بچشید.

سالائد سولاریتو

سالاد یونانی

سالادهای یونانی از تکه های گوجه، خیار، پیاز، پنیر فتا و زیتون درست می شوند و معمولا با نمک و مرزن جوش مزه دار می کند و در آخر بر روی آن روغن زیتون ریخته می شود. در این سالاد گاهی تکه های از فلفل دلمه هم ریخته می شود که اتفاقا مزه خوبی هم به سالاد می دهند. مخصوصا در ماه های تابستان از این سالاد زیاد استفاده می شود و آن را در این موقع از سال بر روی میز بیشتر خانواده های یونانی پیدا می کنید.  انواع سالادهای دیگر هم در یوتان درست می شود که پایه آن ها کاهو و یا کلم است.

سالاد یونانی

 سالاد سیب زمینی آلمانی

اگر خیال دارید یک سالاد آلمانی اصیل بخورید باید به فکر یک سس خوشمزه باشید چون آلمانی ها معمولا بر روی سالادها از سس خامه ای استفاده می کنند هر چند که گاهی هم از ترکیب سرکه، گیاهان معطر و ادویه ها سسی مایع تهیه می کنند. بعضی از سالادهای سنتی آلمانی از کاهو، سبریجات و میوه های مختلف درست می شوند و برای درست کردن تعدادی دیگر از سالاد های سنتی آلمانی هم از گوشت، پاستا و یا مرغ استفاده می شود. این سالادها را معمولا با پنیر و تخم مرغ تزئین می کنند که هم آن ها را خوش آب و رنگ می کند و هم طعم و مزه خوبی به آن ها می دهد. اما یکی از معروف ترین سالادهای آلمانی سالاد سیب زمینی است که برای درست کردن آن سیب زمینی ها به صورت درشت و یا حقه حلقه خورد می شود و با موادی مثل ژامبون، تخم مرغ، خیارشور و ذرت ترکیب  می شود.

سالاد سیب زمینی آلمانی

سالاد گادو – گادو، اندونزی

برای درست کردن این سالاد از سبزیجات بخارپز، لوبیا، کلم، خیار، جوانه لوبیا، هویج، گشنیز، تخم مرغ آب پز، سیب زمینی آب پز، پنیر توفوی سرخ شده و سویا سنتی استفاده می شود. بعد از آماده شدن سالاد بر روی آن سس نارگیل ریخته می شود که از سس های مخصوص آسیای شرقی است. این سالاد خوشمزه و متنوع طعم ها و مزه های زیادی را با هم ترکیب کرده و از طرفی رنگ جذاب آن هم می تواند حسابی اشتهایتان را باز کند.

سالاد گادو – گادو

سالاد نیکویز، فرانسه

سالاد نیکویز از سالادهای خوشمزه فرانسوی است که مواد متنوع به کار رفته در آن حسابی آن را مقوی و سیرکننده کرده است. برای درست کردن این سالاد از خوراکی هایی مثل سیب زمینی آب پز، تخم مرغ آب پز، لوبیا سبز پخته شده، سینه مرغ پخته شده، نخود فرنگی پخته شده، روغن زیتون، گوجه، خیار و کاهو استفاده می شود. بری آماده کردن سس این سالاد سرکه، نمک، فلفل، روغن زیتون و سیر را با هم ترکیب کنید و در آخر بر روی سالاد بریزید. در این سالاد مواد چندان خرد نمی شوند و لوبیا سبز که از مواد اصلی این سالاد است به صورت کاملا درسته در سالاد به کار می رود و بقیه مواد بر روی کاهوها چیده می شوند.

سالاد نیکویز

سالاد سزار، ایتالیا

سالاد سزار از سالادهایی است که در ایران هم خیلی معروف است و آن را می توانید در منوی رستوران های ایتالیایی پیدا کنید. این سالاد از سالادهای پرطرفدار ایتالیایی است که خیلی ها طعم آن را دوست دارند.  برای درست کردن سالاد سزار از کاهو، آب لیمو، پنیر پارمزان، روغن زیتون، تخم مرغ، سیر، فلفل سیاه و نان توست استفاده می شود . برای آماده شدن سالاد کافیست کاهو، نان تست،  پنیر و تکه های گوشت را با هم قاطی کنید. حتما می پرسید پس بقیه مواد برای چیست؟ بقیه مواد برای درست کردن سس مخصوص آن است. نان های توست حتما باید در روغن سرخ شده باشند و به تکه های یک اندازه خرد شوند.

سالاد سزار

طرز تهیه ۷ سالاد بسیار خوشمزه و متفاوت

۴.۵/۵ - (۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *