پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۷:۱۸ قبل از ظهر به وقت تهران

طرز تهیه کیک پیتزا ؛ غذایی خوشمزه و شیک!

در این بخش همراه ما باشید، تا با طرز تهیه کیک پیتزا آشنا شوید، غذایی بسیار خوشمزه و شیک که تهیه آن در خانه بسیار آسان بوده و مناسب پذیرایی از میهمانان می باشد.

مواد لازم برای تهیه کیک پیتزا :

آب دو پیمانه
شکر یک ق چ
مایه خمیر یک ق چ
روغن زیتون ۳ ق س
آرد به مقدار لازم (تا حدی که خمیر به دست نچسبد)
نمک یک ق چ
سس قرمز به مقدار لازم
پنیر موتزارلا به مقدار لازم
فلفل دلمه ای یک عدد
سوسیس یک عدد
کنجد و آویشن به مقدار لازم
پیاز خردشده یک عدد
گوشت چرخ کرده ۲۵۰ گرم
نمک و فلفل سیاه
قارچ ورقه شده ۱۰۰ گرم

طرز تهیه کیک پیتزا ؛ غذایی خوشمزه و شیک!:

پیاز را در مقداری روغن تفت داده،گوشت را اضافه کنید و نمک و فلفل سیاه تا گوشت بپزد و در انتها قارچ و سوسیس و فلفل دلمه ای تا مواد با هم ترکیب شوند.سپس آویشن را اضافه کرده ، از روی حرارت برداشته و بگذارید سرد شود.
روغن،آب گرم،شکر،نمک و خمیرمایه فوری را مخلوط کرده و کم کم آرد اضافه کنید تا خمیری بدست بیاید که به دست نچسبد.روی خمیر را با سلفون و حوله بپوشانید و یک ساعت آنرا استراحت دهید.

خمیر را به شش قسمت تقسیم کرده و چهار قسمت را جداگانه با وردنه به اندازه قطر قالب و به ضخامت نیم سانت باز کنید و هرکدام را به مدت۱۰ دقیقه در طبقه وسط فر با حرارت۱۸۰ درجه پخته و سرد کنید.

یکی از دوچانه باقیمانده را کف قالب و آخرین چانه را به دیواره های قالب بیندازید.مقداری سس قرمز به خمیر کف قالب بمالید و از مواد گوشتی و پنیر پیتزا بریزید،سپس از خمیر پخته شده یک لایه گذاشته و مواد و پنیر بریزید.

اینکار را تکرار کنید تا لایه ها تمام شود،روی لایه آخر را با سوسیس و فلفل دلمه ای تزیین کرده و کنجد بپاشید و به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در طبقه وسط فر با حرارت ۱۸۰ درجه قرار دهید.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *