سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۲:۴۰ بعد از ظهر به وقت تهران

شهری که ۵۰۰ سال است، افزایش اجاره خانه ندارد! +عکس

شهری را به شما معرفی می‌کنیم که از سال ۱۵۲۰ میلادی تا امروز قیمت اجاره آن افزایش نیافته است.

باشگاه خبرنگاران: در حال حاضر اجاره یک آپارتمان مسکونی به ویژه در شهر‌های بزرگ بسیار گران است. اما در «فوگری» آلمان قیمت اجاره خانه از سال ۱۵۲۰ میلادی تا امروز ثابت باقی مانده است.

مجتمع مسکونی فوگری که در شهر «اکسبورگ» آلمان قرار گرفته به عنوان مکانی برای اسکان کارگران و فقرا در مقابل دریافت مبلغ ناچیزی ساخته شده است. فوگری قدیمی‌ترین مجتمع مسکونی جهان است که بیش از پانصد سال پیش بنا شده و تا امروز قابل سکونت است. نکته‌ی عجیب درباره فوگری این است که از سال ۱۵۲۰ میلادی تا امروز قیمت اجاره یآن افزایش نیافته است و ساکنان یک «گیلدر» معادل ۰.۸۸ یورو یا کمتر از یک دلار برای اجاره آن می‌پردازند.

«جاکوب فوگر» سرمایه دار اروپایی در آغازین سال‌های قرن چهاردهم میلادی آنجا را بنا کرد. خانواده او از ثروتمندترین‌های آلمان بودند و او نفوذ زیادی بر طبقه حاکم داشت و طرفدار سرمایه داری و انحصارات خصوصی بود.

به دلیل رویکردش در تجارت و دنبال کردن راه‌های غیرقانونی برای رسیدن به قدرت، فوگر در سال‌های آخر عمرش مورد تنفر واقع شد و بسیاری از فرقه‌های کاتولیک، نجیب زادگان، تاجران و پروتستان‌ها به او حمله کردند و کارگران و فقرای قرون وسطا به دلیل مقررات تجاری و مالی اش، بر او خشم گرفتند.

فوگر هم در آخرین سال‌های عمر و برای جبران گذشته سیاه و بخشش گناهانش تصمیم گرفت تا شهر کوچکی را شامل ۱۰۶ خانه برای فقرای کاتولیک در اکسبورگ بسازد که مجتمع مسکونی فوگر جزئی از آن به شمار می‌رفت.

با وجود خسارات زیادی که این منطقه در جنگ جهانی دوم به خود دید، اما پس از ترمیم دوباره به شکل اول خود بازگشت و تا امروز قابل سکونت است.

این مجتمع شامل ۶۷ خانه و ۱۴۷ آپارتمان به علاوه‌ی کلیسای «قدیس مارکو» و دفاتر اداری است.

فوگری یک مقصد توریستی محبوب در شهر اکسبورگ است که شیوه‌ی زندگی قدیمی خود را حفظ کرده و خانه موزه‌هایی نیز برای بازدید علاقه‌مندان دارد.

اقامت در این شهر چند شرط دارد؛ ۱. سن بالای شصت سال ۲. کاتولیک بودن و به علاوه دروازه‌های شهر هم هر شب قفل می‌شوند. متقاضیان قبل از زندگی در این شهر باید نام نویسی کنند و ممکن است تا چهار سال در لیست انتظار بمانند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *