پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۳ قبل از ظهر به وقت تهران

شایعه استعفای جهانگیری؛ شیطنت یک سایت باجگیر | گزارشی از تغییرات احتمالی کابینه

روزنامه سازندگی نوشت: در دو روز گذشته برخی از سایت‌های خبری ادعا کرده‌اند که اسحاق جهانگیری در اعتراض به احتمال جایگزینی محمد نهاوندیان به جای ولی‌الله سیف برای ریاست بانک مرکزی تهدید به استعفا کرده است.

https://gdb.rferl.org/612CE88A-7E7F-4860-8667-0446A87755C6_w1023_r1_s.jpg

اما این خبر نه تنها از سوی دفتر رئیس جمهور و سخنگوی دولت تکذیب شد بلکه نزدیکان معاون اول رئیس‌جمهوری آنچه سایت‌های خبری منتشر کرده‌اند، تکذیب کرده و آن را فرافکنی جدید علیه دولت خوانده‌اند که با هدف ضربه زدن مستقیم به اسحاق جهانگیری تفسیر می‌شود.

خبر‌های دریافتی ما حاکی از این است که مدیر یکی از سایت‌ها با هدف باج‌خواهی به دنبال این است که پستی در دولت بگیرد. دفتر رئیس‌جمهور این رفتار را نه تنها نپسندیده و رد کرده بلکه در صدد شکایت هم برآمده است.

جهانگیری در چند مقطع نسبت به ناکار‌آمدی تیم اقتصادی دولت صحبت کرده و گلایه‌های خود را نیز مطرح کرده است. او حتی در زمانی که دولت دوم روحانی تشکیل شد، نسبت به انتخاب برخی وزرا گلایه‌مند بود و این گلایه را نیز مستقیم به رئیس‌جمهوری بیان کرد.

به اعتقاد او ترکیب نوبخت، ولی‌الله سیف، محمد شریعتمداری و نبود مسعود نیلی، موتور اقتصادی را با چالش اساسی روبه‌رو می‌کند

با این حال به‌رغم انتقاداتی که داشت نه تنها دولت را تنها نگذاشت که در بزرگترین بحران پیش‌روی دولت، در کنار رئیس‌جمهوری دیده شد و از ارز ۴۲۰۰ تومانی سخن گفت که به ارز جهانگیری معروف شد.

جهانگیری در این روز‌ها، جلسات مختلفی را تشکیل می‌دهد. از اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان توأمان مشورت می‌‌گیرد تا بتواند نه تنها دولت بلکه کشور را از بحران‌های قتصادی سالم عبور دهد.

پس چشم‌انداز او نه تنها استعفا نیست بلکه تاکید بر کار بیشتر است.

جهانگیری در دیداری که با مدیران روزنامه سازندگی داشت، بر ماندن در دولت نیز تاکید کرده و گفته بود که باید ماند و مشکلات را حل کرد. او همچنین خبر داده بود که تیم اقتصادی دولت تغییر خواهد کرد.

جهانگیری در آن دیدار، تغییر کابینه را حق رئیس‌جمهور خوانده و گفته بود که «‌کسی به‌غیر از شخص رئیس‌جمهور تصمیم‌گیر نیست.»

اما اکنون به جای آنکه بحث تغییر مدیران اقتصادی در دستور کار باشد، به ناگاه خبر استعفای جهانگیری منتشر می‌شود. این در حالی است که جهانگیری در اصفهان به سر می‌برد و گفته است: «در حالی که همه به دنبال مقاومت هستند، عده‌ای به دنبال این هستند که حتی در این شرایط هم جیب مردم را بزنند اما ما اجازه نمی‌دهیم.»

با این حال به نظر می‌رسد موتور تغییرات در دولت روشن شده و محتمل است که نقش جهانگیری از آنچه تاکنون در دولت دیده‌ایم، پررنگ‌تر شود.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *