چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۲ قبل از ظهر به وقت تهران

شاهزاده هری: واکسن کرونا باید برای همه و در همه جا توزیع شود

بیش از ۵۳ میلیون دلار در کنسرت خیریه وکس لایو برای برنامه کوواکس جمع شد

در این برنامه موسیقی که به میزبانی سلنا گومز در استادیوم SoFi لس‌آنجلس برگزار شد، جنیفر لوپز، شاهزاده هری، بند راک فو فایترز و دیگر ستاره‌های عالم موسیقی و غیره حضور داشتند. همسر شاهزاده هری، مگان مارکل در این مراسم حضور نداشت. او باردار است.

هدف از برگزاری این کنسرت موسیقی، کمک به برنامه واکسیناسیون کرونا در سراسر جهان موسوم به کوواکس بود. در نهایت ۵۳ میلیون و ۸۰۰هزار دلار برای این برنامه جمع شد. به طور مثال چندی پیش ایران موفق شد سهمیه سبد کوواکس خود را از کره جنوبی تحویل بگیرد. این سبد شامل ۷۰۰هزار دوز از واکسن آسترازنکا بود. ایران یکی از کشورهای فعال در برنامه کوواکس است.

شاهزاده هری به عنوان یکی از سخنرانها، ابتدا از کادر درمان در سراسر جهان تشکر کرد که در این یکی دو سال همه‌گیری کرونا بیش از هر کس دیگری زحمت کشیده اند و برای سلامتی شهروندان تلاش کرده اند. او همچنین گفت واکسن باید برای همه و در همه جا توزیع شود.

جو بایدن و همسرش جیل به‌صورت ویدئویی در این کنسرت حضور پیدا کردند. رئیس‌جمهور ایالات متحده در پیامی که برای این مراسم ارسال کرد، وعده داد با همکاری سران دیگر کشورها، برای ارتقای تولید واکسن کرونا در جهان تلاش کند. ازدیگر چهره‌هایی که به صورت مجازی در این کنسرت حضور داشتند و پیام ویدئویی ارسال کردند، پاپ فرانسیس، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه و جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا بودند.

شاهزاده هری: واکسن کرونا باید برای همه و در همه جا توزیع شود

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *