پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۰۵ بعد از ظهر به وقت تهران

سریال تلویزیونی «سرزمین مادری» به کجا رسید؟

سربال «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی و تهیه کنندگی محمدمسعود که پخش آن متوقف شده بود ، همچنان برای پخش در انتظار تصمیم مدیران است.

https://filcin.com/uploads/media/orginals/43582882649999-4ec26c0a91.jpg

به گزارش صبا، پس از نمایش تنها چهار قسمت از «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی پخش سریال به دلیل اعتراضات گسترده برخی از نمایندگان مجلس به دیالوگ‌های این مجموعه تلویزیونی متوقف شد. (در بخشی از دیالوگ‌های این سریال چهره فرقه دموکرات آذربایجان خطاب به خانواده بختیاری جملاتی را به کار می‌برد که باعث خدشه دار شدن غرور برخی از اقوام ایرانی شد) بلافاصله بعد از این ماجرا، سازمان صدا و سیما و همچنین عوامل سریال از مردم عذر خواهی کردند اما از آن پس پخش این سریال متوقف ماند.

در سال ۹۴ و در حالی که فیلمبرداری فاز سوم این مجموعه ۶۶ قسمتی آغاز شده بود، شایعاتی مبنی بر از سر گرفته شدن پخش سرزمین کهن که به نام «سرزمین مادری» تغییر اسم داده بود شنیده می‌شد که البته تا به امروز هرگز اتفاق نیفتاد. این تغییر نام به علت تاکید مسوولان رسانه ملی در پی تغییراتی که جهت رفع سوءتفاهمات صورت گرفت انجام شد.

سید جمال سید حاتمی دستیار اول کارگردان این سریال در گفت‌وگو با خبرنگار «صبا» گفت: در حال حاضر ما اطلاع چندان دقیقی از وضعیت این سریال نداریم، فقط به ما اعلام شده که باید مدیران ارشد سازمان و شبکه برای پخش مجدد این سریال تصمیم‌گیری کنند و ماهم در انتظار تصمیم آن ها هستیم.

همچنین با پیگیری های خبرنگار «صبا» از مدیران شبکه سه سیما مشخص شد که قرار است عبدالعلی علی عسگری رییس رسانه‌ملی برای پخش مجدد این سریال تصمیم‌گیری کند.

گفتنی است؛ سریال سرزمین کهن به بررسی تاریخ سیاسی-اجتماعی ایران از سال ۱۳۲۰ تا پیروزی انقلاب ایران در سال ۱۳۵ در بستر زندگی یک پسربچه می‌پردازد که در قالب سه فصل برای پخش آماده شده‌است و بازیگرانی مثل شهاب حسینی، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، حسن پورشیرازی، فرشته صدر عرفایی، جعفر دهقان، امیر آقایی، شبنم قلی خانی، الهام حمیدی، ثریا قاسمی، علی شادمان، پژمان بازغی، هنگامه قاضیانی، میتراحجار، پرویز پورحسینی، فرهاد قائمیان، حسین محجوب، بیتا فرهی، هومن سیدی، مهرداد ضیایی، لیلا زارع، آشا محرابی، محسن تنابنده و… در آن به ایفای نقش پرداخته اند.

۳/۵ - (۲ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *