پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱:۲۶ بعد از ظهر به وقت تهران

سرنوشت نامعلوم کودکان ناپدید‌شده یمنی در سرزمین های اشغالی

حدود ۲۱۰ هزار سند مربوط به سرنوشت کودکان یمنی که هیچ آثاری از آن ها دردست نیست، منتشر شده است.

www.dustaan.com-سرنوشت نامعلوم کودکان ناپدید‌شده یمنی در سرزمین های اشغالی
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسنادی که در پایگاه اینترنتی آرشیو دولتی رژیم اسرائیل قابل دسترسی است، مربوط به بررسی جزئیات ناپدید شدن کودکان یهودی یمنی و نیز پذیرش سه هزار و ۵۰۰ نفر از این کودکان در دو سال اول تاسیس رژیم صهیونیستی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه روسیا الیوم،”بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر رژیم اسرائیل درتوضیحی درباره انتشار این اسناد مدعی شده است که این اقدام با هدف تصحیح ظلم و ستم تاریخی صورت گرفته است که به علت نادیده گرفتن و فراموش کردن این موضوع درآن برهه، درحق این کودکان روا شده است.

گفتنی است که این وقایع فاجعه باردر فاصله سال های ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۰ وزمانی روی داد که حدود ۵۰ هزار نفر از یهودیان یمنی وارد اسرائیل (سرزمین های اشغالی) شدند ودر اردوگاه ها و مراکز اقامت موقت موسوم به ” معبروت” تقسیم شدند.

خانواده های یمنی که درآن دوره وارد سرزمین های اشغالی شدند، خانواده هایی پرفرزند بودند و اعضای آن ها اغلب از بیماری های مزمن به ویژه بیماری های دستگاه گوارش و مری رنج می بردند.

درآن زمان، بیماری فلج اطفال به ویژه در سرزمین های اشغالی شیوع پیدا کرده بود، این بیماری، از بیماری های مسری بود و به محض پیدا شدن کوچکترین اثری از این بیماری، کودکان مشکوک به ابتلا به این بیماری، در بیمارستان ها قرنطینه می شدند.

درآن هنگام، به خانواده ها اطلاع می دادند که کودکشان بر اثر بیماری فوت کرده و دفن شده است، بدون اینکه گواهی فوت به خانواده ها نشان بدهند و یا مراسم دفنی در کار باشد.

بعدها مشخص شد که شماری از این کودکان در بیمارستان فوت کرده بودند، اما هیچ کسی به دنبال خانواده های کودکانی که زنده ماندند، نبود و درنتیجه سرپرستی آن ها را بعداً به خانواده های دیگر سپردند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *