سه شنبه , ۴ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۴ بعد از ظهر به وقت تهران

سرقت از خانه شوهر برای مهاجرت به کانادا!

زنی که برای مهاجرت به کانادا ۶۶۰ سکه طلا از خانه شوهرش سرقت کرده و متواری شده بود، بازداشت شد.

سرقت از خانه شوهر برای مهاجرت به کانادا!

به گزارش خبرنگار جام‌جم، دومین روز دی سال گذشته مردی با حضور در کلانتری نیاوران از سرقت ۶۶۰ قطعه سکه بهار آزادی متعلق به وی شکایت کرد و خواستار دستگیری سارق شد. با تحقیقات از شاکی معلوم شد که سکه‌هایش را در خانه پدری خود پنهان کرده بوده وروزی که برای برداشتن سکه‌ها به آنجا رفته، متوجه سرقت سکه‌هایش شده است.

ماموران برای بررسی ماجرا به خانه مورد نظر اعزام شدند که معلوم شد آنجا نگهبان ۲۴ ساعته داشته و به احتمال زیاد سرقت داخلی بوده است. جست‌و‌جو‌ها ادامه داشت تا این‌که شاکی به پلیس آگاهی آمد و این بار نامه‌ای در اختیار پلیس قرار داد که در خانه پدرش آن را یافته بود. نویسنده در نامه مدعی بوده که حق به حق‌دار رسیده است.

همین سرنخ کافی بود که ماموران اطمینان یابند فردی آشنا در ارتکاب این سرقت نقش داشته است. ماموران در ادامه به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد همسر شاکی به خانه پد شوهرش در رفت و آمد بوده است.

این سرنخ برای مشکوک شدن ماموران به او کافی بود و این زن چند روز پیش بازداشت شد. او در جریان تحقیقات پلیسی اعتراف کرد که طی چند مرحله دست به این سرقت زده و گفت: رویای مهاجرت به کشور کانادا را داشتم، اما شوهرم حاضر نبود با من مهاجرت کند و می‌خواست در ایران و نزد خانواده‌اش بماند.

در ادامه تصمیم گرفتم به تنهایی بروم، اما پول آنچنانی برای سفرم نداشتم. از سویی می‌دانستم شوهرم سکه‌های بهار آزادی را در خانه پدری‌اش پنهان کرده است. کلید یدکی آن خانه را ساختم و مخفیانه به آنجا در رفت و آمد بودم تا در فرصتی مناسب و در طی چند مرحله سکه‌ها را سرقت کردم.

سرهنگ کارآگاه سیدعلی شریفی، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران در این‌باره گفت: با اعتراف این زن معلوم شد که سکه‌های بهار آزادی را در صرافی و طلافروشی به مبلغ دو میلیارد تومان فروخته است.

بعدهم برای این‌که تحقیقات پلیس را منحرف کند، نامه‌ای را به مرد افغان داد تا او آن را در خانه پدرشوهرش بیندازد و در برابر این کار مدعی شد که ۴۰۰ میلیون تومان به آن مرد افغان داده است. باتوجه به ادعای متهم، پلیس در جست‌و‌جوی همدست وی است.

۴/۵ - (۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *