سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۸:۵۵ قبل از ظهر به وقت تهران

سردرگمی زنان ایزدی از بچه های داعشی داخل شکم شان+ عکس

طبق قوانین ایزدی هر زنی که روزی به عنوان برده جنسی در دستان داعشی‌ها اسیر بوده و پس از تجاوز تروریست‌ها نوزادی به دنیا آورده است، برای بازگشت به سوی خانواده باید فرزندش را فراموش کند.

http://tabnakbato.ir/files/fa/news/1397/7/17/196983_452.jpg

بنا بر اعلام دویچه وله روز چهارشنبه گذشته ۴ اردیبهشت (۲۴ آوریل) اعلامیه ای از سوی شورای عالی ایزدی‌ها منتشر شد که طبق آن احتمال پذیرش فرزندان برجای مانده از پدران متجاوز داعشی در جامعه ایزدی‌ها وجود داشت. با توجه به قوانین ایزدی‌ها تنها کودکانی که پدر و مادرشان هر دو ایزدی باشند جزو این جامعه محسوب می‌شوند.

شورای عالی ایزدی‌ها روز شنبه ۷ اردیبهشت (۲۷ آوریل) بیانیه‌ای دیگر منتشر کرد که در آن نوشته شده بود: رأی ما راجع به کودکانی نیست که در نتیجه تجاوز به این زنان متولد شده‌اند، بلکه از بچه‌هایی حرف می‌زنیم که والدینشان ایزدی هستند اما در پی حمله به سنجار اسیر نیرو‌های داعشی شده بودند.

گفتنی است؛ در اوت ۲۰۱۴ میلادی (تقریباً ۵ سال پیش) تروریست‌ها ۶ هزار زن و بچه ایزدی را اسیر کردند که تعداد بسیاری از آنها تحت عنوان کنیز و برده جنسی به فروش رسیدند و سایر آنها نیز پیوسته مورد تجاوز قرار گرفتند.

مراد اسماعیل، مدیر سازمان حقوق بشری ایزدی موسوم به “یزدا” (Yazda) اعلام کرد: “تصمیم درباره پذیرفتن کودکان حاصل تجاوز‌ با انتقاد شدید جامعه مذهبی ایزدی‌ها مواجه شده است. زیرا به نظر احزاب، رهبران مذهبی و رؤسای قبایل ایزدی، این تصمیم مغایر با مقررات ماست. برای بسیاری از شهروندان بسیار دشوار است که جنایات نیرو‌های داعش و کودکان برجای‌مانده از تجاوز این نیرو‌ها را در جامعه خود بپذیرند”.

اکنون زنان ایزدی که مورد تجاوز تروریست‌ها قرار گرفته بودند با یک کلاف سردرگم مواجه هستند که یک سر آن قانون است و سوی دیگرش مهر مادری نسبت به کودکانی از مردان داعشی است که روحشان از فجایعی که پدرانشان رقم زده‌اند هم خبر ندارد اما ناخواسته پا به این دنیا گذاشته‌اند. زنان ایزدی اکنون باید منتظر تصمیم قانون بمانند تا تکلیف تروریست‌زاده روشن شود.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید./رکنا

۳.۵/۵ - (۱۱ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *