پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۳:۲۴ بعد از ظهر به وقت تهران

ستاره استقلال به لیگ هلند می رود؟!

درخشش مهدی قایدی مهاجم جوان استقلال در فصل اخیر فوتبال ایران از او یک چهره ویژه نزد هواداران این تیم ساخت و محبوبیتش چند برابر شد.

ستاره استقلال به لیگ هلند می رود؟!

شماره ۱۰ آبی‌ها در فصلی که هنوز به واسطه ادامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به پایان نرسیده در حد یک ستاره تمام‌عیار ظاهر شده‌ و البته این پیشرفت را مدیون و مرهون آندره‌آ استراماچونی سرمربی سابق و ایتالیایی استقلال است که از یک بازیکن بی‌روحیه و بی‌انگیزه و در آستانه فراموشی یک بازیکن حرفه‌ای و منظم ساخت که کنار یک بازیکن بین‌المللی و تمام حرفه‌ای مثل شیخ دیاباته ارزش‌ها و توانمندی‌های خود را به بهترین شکل ممکن نشان داد. دی‌ماه ۹۸ در روزهایی که هنوز استراماچونی هدایت استقلال را بر‌عهده داشت با تمجید از مهدی قایدی، از پیشنهاد یک تیم انگلیسی به این بازیکن جوان خبر داد. سرمربی سابق آبی‌ها در مصاحبه با کوریره‌دلااسپورت گفته بود: «یکی از بزرگ‌ترین دلایل رضایت و خرسندی من کمک به رشد مهدی قایدی بود. او یک پسر‌۲۰ ساله است، سال گذشته او فقط ۴ بازی کرد. او در پست وینگر چپ بازی کرد، ولی من پست او را تغییر دادم و‌ متقاعدش کردم به عنوان مهاجم دوم بازی‌کند که کار ساده‌ای نبود. اکنون او آقای گل لیگ است و فولام انگلیس نیز او را می‌خواهد.» آن زمان برخی رسانه‌ها از تمایل باشگاه برای انتقال قایدی به لیگ انگلیس خبر دادند اما با اتفاقاتی که برای استقلال افتاد و استراماچونی این تیم را ترک کرد، همه‌چیز منتفی شد اما درخشش قایدی تا پایان فصل ادامه داشت. این بازیکن ریزنقش کنار دیاباته که لقب فیل و فنجان گرفته بودند، زهردارترین خط حمله لیگ برتر را تشکیل دادند و نتیجه آن‌هم رسیدن چند پیشنهاد جدید و وسوسه‌انگیز بود. چندی پیش بود که احمد سعادتمند مدیرعامل باشگاه استقلال از پیشنهاد یک تیم خارجی به قایدی خبر داد و گفت: «در مورد جذب قایدی به من پیشنهاد ۲ میلیون دلاری داده‌اند اما اگر ۵ میلیون دلار هم بدهند ما مخالف آن هستیم. تاکید می‌کنم اگر تیمی زیر ۵ میلیون دلار بدهد، نه قایدی نه بازیکن دیگری فروخته نخواهد شد.» پس از آن بود که برخی رسانه‌ها از پیشنهاد ۳ میلیون دلاری یک باشگاه متمول قطری به نیمار آسیا خبر دادند که البته آن هم ظاهرا مورد مخالفت باشگاه استقلال قرار گرفته بود.

حالا و در شرایطی که قایدی با تیم استقلال در قطر بسر می‌برد و می‌خواهد در لیگ قهرمانان آسیا هم مثل لیگ خودی نشان دهد، تسنیم نوشته: «سران باشگاه آلکمار هلند نام مهدی قایدی مهاجم تیم فوتبال استقلال تهران را در فهرست خریدهای احتمالی خود قرار داده‌اند و این امکان وجود دارد که برای خرید بازیکن ۲۱ ساله آبی‌پوشان پایتخت پیشنهادی ارائه کند. آلکمار، باشگاهی که تا ۲ سال پیش علیرضا جهانبخش (بازیکن فعلی تیم فوتبال برایتون انگلیس) را در اختیار داشت، ممکن است برای خرید قایدی پیشنهادی ۲ میلیون یورویی ارائه کند.» پیشنهاد آلکمار اگر حقیقت داشته باشد، با توجه به پیشنهاد ۲ میلیون یورویی، شاید همان باشگاهی باشد که سعادتمند چند ماه پیش گفته بود. اما اگر پیشنهاد جدیدی باشد یک مشتری دیگر به مشتریان قایدی اضافه خواهد شد. با این‌حال با توجه به تاکید باشگاه استقلال به این‌که هیچ بازیکنی را زیر ۵ میلیون دلار نمی‌ فروشند، شاید در فصل پیش‌رو هم قایدی نتواند لژیونر شود. این احتمال هم هست که آلکمار برای در اختیار گرفتن این بازیکن از جهانبخش کمک و مشاوره بخواهد یا قایدی و باشگاه استقلال با توجه به تجربه خوب بازیکن تیم ملی در آلکمار از او برای این انتقال مشورت بگیرند و قایدی دومین بازیکن ایرانی باشگاه آلکمار باشد و همان راهی را برود که جهانبخش رفت و با درخشش در این تیم به اولین آسیایی تبدیل شد که توانسته عنوان آقای گلی یک لیگ معتبر اروپایی را کسب کند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *