پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۳۳ بعد از ظهر به وقت تهران

روش خانگی برای از ‌بین بردن ترک‌ های پوستی

پوست خانم‌ها به علت کشیده شدن در دوران بارداری یا حتی زمانی که وزن زیادی را کم یا اضافه می‌کنند دچار ترک‌های سفید‌رنگی می‌شود که به اصطلاح به آن استرچ مارک می‌گویند.

روش خانگی برای از ‌بین بردن ترک‌ های پوستی

استرچ‌مارک‌ها بسیار شایع هستند و تقریباً از هر ۱۰ زن ۸ نفر آن را در طول بارداری تجربه می‌کنند. این ترک‌های سفید رنگ معمولاً در ناحیه‌هایی چون بالای بازو، سینه، ران، باسن و روی شکم به وجود می‌آید و البته هیچ تهدیدی برای سلامت شما یا بروز بیماری محسوب نمی‌شود.

اگر شما روی بدن‌تان این ترک‌های پوستی سفید رنگ را دارید در قدم اول با بدن خود مهربان باشید و آن‌ها را بپذیرید اما اگر ترجیح می‌دهید این ترک‌ها را کم رنگ تر کنید وآن ها را  از ‌بین ببرید در ادامه به شما چند روش خانگی برای حذف این ترک‌ها از سطح پوست خواهیم گفت.

  لیمو‌ترش
لیموترش غنی از مواد معدنی و ویتامین‌هایی شامل A ،B، C ،E ،فسفر، کلسیم، منیزیم و پتاسیم است. از آن‌جایی که لیمو منبع غنی از اسید سیتریک است، خواص مناسبی برای مراقبت از پوست نیز دارد ؛ همچنین به عنوان  یک منبع  ضد‌چروک و ضد پیری محسوب می‌شود و به خاصیت ارتجاعی پوست کمک می‌کند.
ویتامین c موجود در لیمو برای ساخت کلاژن‌ها ضروری است و به همین دلیل برای کاهش ترک‌های پوستی موثر است.
 برای بهبود  استرچ‌مارک‌ها، می‌توانید یک لیموترش را از وسط نصف کنید و به صورت دورانی برای مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی محل بچرخانید.
  آلوئه ورا 
آلوئه ورا تقریباً در تمام محصولات مراقبت از پوست کاربرد دارد و آثار آن بر هیچ کسی پوشیده نیست. این گیاه حاوی آنتی اکسیدان است و به رشد و ترمیم  سلول‌های پوست کمک می‌کند.
استفاده منظم از آلوئه ورا سبب آب رسانی و بهبود سطحی پوست می‌شود.
برای از بین بردن ترک‌های خود ژل آلوئه ورا را با کپسول‌های ویتامین آ و ای ترکیب کنید و در محل تر‌ک‌ها بگذارید و ماساژ دهید.
  سیب‌زمینی 
تعجب نکنید! سیب‌زمینی فقط برای سرخ کردن نیست، سیب زمینی غنی از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی مانند پتاسیم است که خاصیت ترمیم سلول‌های پوستی را دارد. به دلیل همین خاصیت می‌تواند در از بین بردن‌ ترک‌های پوستی موثر باشد.
 قبل از رفتن به حمام چند سیب زمینی را برش دهید و آن‌ها را روی محل ترک بگذارید و بعد از ۱۵ دقیقه آن‌ها را بردارید.
  روغن بادام 
روغن بادام غنی از ویتامین E است و خواص ترمیمی فراوانی دارد.
 در یک مطالعه تحقیقاتی در مجله clinical nursing به تاثیر مثبت استفاده موضعی از روغن بادام، همراه با ماساژ در کاهش ترک‌های پوستی در زنان باردار اشاره شده است .
شما می‌توانید برای کاهش ترک‌های پوستی به صورت روزانه محل آن را با روغن بادام ماساژ دهید.
  روغن زیتون 
روغن زیتون یک آب‌رسان و مرطوب کننده قوی است و باعث تغذیه پوست شما می شود.
این روغن می‌تواند بخشی از برنامه مراقبت روزانه از پوست شما باشد.
 استفاده روزانه یک سی سی روغن زیتون همراه با ماساژ، در هنگام بارداری در ناحیه شکم می‌تواند به جلوگیری از ترک خوردن پوست شما در این دوران کمک کند.
  کره‌کاکائو 
 کره کاکائو یکی از معروف ترین روش‌های درمان خانگی در از بین بردن ترک‌های پوستی است.
کاکائو آنتی اکسیدان  دارد و در بهبود سلول‌های فرسوده‌ پوست بسیار موثر است. شما می‌توانید کره کاکائو را با ویتامین E ترکیب کنید و در محل ترک‌ها، ماساژ دهید.
  سفیده‌تخم‌مرغ
 سفیده تخم مرغ منبع غنی از پروتئین است که برای بهبود سلول‌های پوستی بسیار مفید است.دو سفیده تخم مرغ را با چنگال هم بزنید و آن را روی محل ترک‌ها بمالید و تا خشک شدن آن صبر کنید.
 این کار را هر روز به مدت دو هفته تکرار کنید تا شاهد جادوی سفیده‌تخم‌مرغ در بهبود ترک‌های پوستی خود باشید. منبع: healthline
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *