جمعه , ۷ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۵۹ قبل از ظهر به وقت تهران

روایت‌ علی ‌انصاریان ‌و‌ نسیم ‌ادبی ‌از‌ حضور‌ در‌ سریال ‌پلیسی

گپ‌وگفتی با عوامل مجموعه «سرزده» محصول مشترک صداوسیمای خراسان رضوی و شبکه یک سیما

 

 

روایت‌ علی ‌انصاریان ‌و‌ نسیم ‌ادبی ‌از‌ حضور‌ در‌ سریال ‌پلیسی

مینی‌سریال «سرزده» کاری از معاونت امور استان‌ها و تولید صداوسیمای خراسان رضوی با مشارکت شبکه یک سیماست. این سریال از ساخته‌های جدید این معاونت در حوزه نمایش است که قصه‌ای گیرا را در بستر درام اجتماعی با سویه‌های پلیسی و با محوریت دو شخصیت اصلی به نام‌های «رضا» و «اصلان» روایت می‌کند؛ دوستان دوره جوانی که مسیر متفاوتی را طی کرده‌اند. «اصلان» به سمت کارهای خلاف رفته و «رضا» پلیس شده است. «اصلان» از زندان آزاد شده و در شب نوزدهم ماه رمضان که همه‌چیز تحت‌‌تأثیر شرایط ویژه کرونا قرار دارد، قصد انجام دادن آخرین کار و بعد هم توبه کردن دارد… قصه از پویایی دراماتیک و تعلیق بالایی برخوردار است و این ظرفیت را دارد که مخاطب را با تعقیب‌وگریزهای آن همراه کند. در این گزارش با برخی عوامل این مجموعه گفت‌‌وگو کرده‌ایم.

روایت نسیم ادبی از همکاری با بازیگران بومی
روایت‌ علی ‌انصاریان ‌و‌ نسیم ‌ادبی ‌از‌ حضور‌ در‌ سریال ‌پلیسی

نسیم ادبی از بازیگران توانمند تئاتر است که در مجموعه‌های متعددی نظیر «معمای شاه»، «حلقه سبز» و «برادرجان» شاهد نقش‌آفرینی او بوده‌ایم. او در سریال «سرزده» نقش زنی را بازی کرده که سال‌هاست در مرکز خیریه کودکان بی‌سرپرست کار می کند. ادبی با اشاره به همکاری معاونت امور استان‌ها و شبکه‌های سراسری، برای تمرکززدایی از تهران و فراهم شدن امکان کار با گروه‌های شهرستانی گفت: «این که گروه‌های تهرانی با عوامل و بازیگران بومی شهرستان‌ها کار کنند، اتفاق خوبی است. زمانی که به طور مشترک از بازیگران شبکه‌های سراسری و بازیگران بومی هر استان استفاده شود، قابلیت بازیگران بومی آن استان‌ها نمایان‌تر می‌شود. هنرمندان بسیار خوبی در شهرهای مختلف کشور داریم که امکان کار در تهران برایشان مقدور نیست. شهر مشهد هم که سریال در آن جا تولید شده، بازیگران خیلی خوبی داشت.»
مؤمن: پذیرش نقش جدید سخت بود
روایت‌ علی ‌انصاریان ‌و‌ نسیم ‌ادبی ‌از‌ حضور‌ در‌ سریال ‌پلیسی

مریم مؤمن را با بازی در سریال «بانوی عمارت» به یاد می‌آوریم. او این بار هم به گفته خودش نقشی‌چالش‌برانگیز در «سرزده» را قبول کرده است. او در این باره گفت: «نقشم در سریال «سرزده» قدرت «فخرالزمان» در سریال «بانوی عمارت» را ندارد و کاراکتر متفاوتی است. جدا شدن از شخصیت «فخرالزمان» و پذیرفتن نقش جدید برایم سخت بود.» او از تجربه کار کردن در فضای کرونایی گفت: «ما در شهر غریبی کار می‌کردیم که اگر همراهی، رفاقت و صمیمیت میان اعضای گروه نبود، با وجود موقعیتی که به دلیل شیوع کرونا حاکم بود، تحمل مشکلات برایمان سخت می‌شد.»
علی انصاریان، یک پلیس دوست‌داشتنی
روایت‌ علی ‌انصاریان ‌و‌ نسیم ‌ادبی ‌از‌ حضور‌ در‌ سریال ‌پلیسی

علی انصاریان را حالا پس از فوتبالیست بودن، به عنوان مجری و بازیگر می‌شناسیم. او که اغلب در نقش‌های کمدی ظاهر شده، حالا در نقش متفاوت و جدی یک پلیس بازی کرده است. او در این باره می‌گوید: «سریال «سرزده» فعالیت‌های یگان امداد ویژه را به تصویر می‌کشد که در زمینه گروگان‌گیری و سرقت‌های مسلحانه وارد عملیات می‌شوند و همیشه پیش‌قدم هستند. «رضا» به نظر من پلیسی است که شاید مخاطب تاکنون دوست داشته او را در قاب تلویزیون ببیند. یک پلیس باجذبه، خوش‌لباس، وظیفه‌شناس و در عین حال خانواده‌دوست که در همه حال سعی می‌کند بهترین مسیرها را انتخاب کند.» این بازیگر همچنین درباره لزوم آمادگی جسمانی برای ایفای نقش پلیس در این مجموعه توضیح می‌دهد: «من به دلیل کسب آمادگی بیشتر برای ایفای نقش پلیس، حدود یک هفته زودتر سر صحنه حاضر شدم تا برای صحنه‌های موتورسواری و تیراندازی، تمرین‌های بیشتری انجام دهم.» انصاریان در ادامه می‌افزاید: «در این سریال، مخاطب، فرماندهی را می‌بیند که با پلیس‌های دیگری که تاکنون دیده -با احترام به تمام دوستان بازیگری که در نقش پلیس ظاهر شده‌اند- متفاوت است. «رضا» در عین جدی و مصمم بودن، احساساتی است. به همین دلیل سعی می‌کند خودش به عنوان اولین نفر حضور داشته باشد. موتورسواری و ماشین‌سواری می‌کند و سوار بالگرد می‌شود. من هم دوست نداشتم بدلکار جای من بازی کند. پس در همه صحنه‌ها خودم حضور داشتم.»
نمایش، اولویت اصلی خراسان رضوی
روایت‌ علی ‌انصاریان ‌و‌ نسیم ‌ادبی ‌از‌ حضور‌ در‌ سریال ‌پلیسی

محسن نصرپور مدیرکل مرکز خراسان رضوی با تشکر از بهادر اسدی و عوامل این سریال که برای مردم در این شرایط سخت و درگیری‌ها و شیوع ویروس منحوس کرونا در مشهد مقدس حضور پیدا کرده‌اند، با اشاره به اهمیت قالب نمایش گفت: «به فرمایش مقام معظم رهبری اثرگذارترین و جذاب‌ترین ساختار ارائه پیام، ساختار نمایشی بوده و نیاز اصلی جامعه است.» وی وجود نیروی هنرمند و فعال که در این پروژه نیز ۴۰ درصد از عوامل سریال را تشکیل داده است، از مهم‌ترین ویژگی‌ها و ظرفیت ‌های منحصربه‌فرد مرکز خراسان رضوی نام برد. وی بیان کرد: «به‌رغم تنگناهای موجود، ساختار نمایش اولویت اول ما بوده و به این ساختار توجه ویژه داریم و صداوسیمای خراسان رضوی در سال جدید چند تله‌فیلم و سریال در دست تولید دارد و در این راه همکاری بیشتر دستگاه‌های اجرایی استان را طلب می‌کنیم تا بهتر بتوانیم مشکلات و معضلات استان به ویژه حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی را منعکس کنیم.»

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *