پنجشنبه , ۹ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۰ بعد از ظهر به وقت تهران

دوراهی تلویزیون در مقابل «پایتخت»: سود اقتصادی یا رضایت منتقدان

در شرایطی که سیروس مقدم امروز در گفت‌وگویی از ساخت «پایتخت۷» و رفع دلخوری‌ها بین عوامل سریال و سازمان صداوسیما خبر داده، به نظر می‌رسد بار دیگر این کارگردان قصد ریش سفیدی برای حل بحران این مجموعه را دارد. اقدامی که این بار سخت‌تر از همیشه به نظر میرسد. زیرا پس از پخش آخرین قسمتِ فصل ششم «پایتخت»، ریاست صداوسیما رسما در نامه‌ای تند به معاون سیما عنوان داشت که بررسی شود که اقدام قسمت آخر «پایتخت۶» حاصل «اشتباه، بی‌توجهی و وادادگی» است یا نتیجه عملیات مرموز و فتنه‌انگیز «ستون پنجم فرهنگی دشمن»؟!

با این وجود و با گذشت بیش از دو ماه، هنوز نتیجه‌ی آن نامه مشخص نشد و تابناک در این‌باره نوشت: « به نظر می رسد آنچه شاهدش بودیم یک عکس العمل شتاب زده بود. البته شاید متولیان رسانه ملی نظر دیگری دارند که در این صورت، اگر ادعایی هست که در آن ماجرا ردپایی از نفوذی‌ها بوده، با گذشت بیش از دو ماه وقت آن رسیده که پرسید این نفوذی کی بوده و چرا هیچ اتفاقی نیفتاد؟»

در این شرایط به نظر میرسد که صداوسیما از نظر اقتصادی به شدت به «پایتخت» و سود حاصل از آگهی‌های چند ده میلیاردی‌اش نیاز دارد، و از طرف دیگر قصد ندارد با توضیح و عقب‌نشینی بابت نامه‌ی ریاست صداوسیما، گروه‌های سیاسیِ منتقد پایتخت را از خود ناراضی کند. با توجه به این اتفاقات، که با سکوت محسن تنابنده همزمان شده ، بعید به نظر می‌رسد که تا توضیح صداوسیما درباره‌ی نامه‌ی جنجالی رییس آن سازمان، خبری از رفع دلخوری و امکان ساخت پایان‌بندی «پایتخت۶» باشد، چه رسد به ساخت «پایتخت۷»!

دوراهی تلویزیون در مقابل «پایتخت»: سود اقتصادی یا رضایت منتقدان

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *