پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۸ قبل از ظهر به وقت تهران

دعوت‌ بازیگر مشهور به‌ اهدای ‌عضو

مهدی سلطانی در یک آگهی ترویج اهدای عضو، در شمایل کاراکتر خودش در سریال «پدر» ظاهر شده است

 

دعوت‌ بازیگر مشهور به‌ اهدای ‌عضو

این روزها در میان ده‌ها تیزر تبلیغاتی محصولات مختلف در تلویزیون، تیزرهایی پخش می‌شود که هدفشان تشویق به فعالیت‌های خیریه و انجام کارهای نیک است. پخش این تیزرها اتفاق جدیدی در تلویزیون نیست و معمولا به ویژه در ماه رمضان بیشتر شاهد پخش آن‌ها هستیم، اما اتفاق تازه‌ای که امسال در دو عنوان از این تیزرها دیده می‌شود، حضور چهره‌هایی مانند مهدی سلطانی و کریم قربانی بازیگران پیش کسوت آثار طنز در آن‌هاست.

 

تداعی سریال «پدر» در ذهن تماشاگر

تیزری که مهدی سلطانی در آن بازی کرده، فرهنگ اهدای عضو را تبلیغ می‌کند. او در این تیزر نقش پدری را بازی می‌کند که فرزندش را از دست داده و با پیشنهاد اهدای عضو فرزندش روبه‌رو شده، بنابراین حالش پریشان می‌شود و برای کنار آمدن با خودش، بار روانی سنگینی را تحمل می‌کند. در ساخت این تیزر به طور هنرمندانه‌ای، از سابقه‌ای که مخاطب از کاراکتر او در سریال «پدر» در ذهن دارد، استفاده شده است. مهدی سلطانی در این تیزر دقیقا گریم شخصیت «حاج‌علی تهرانی» در این سریال را دارد، مانند او بارانی پوشیده است و درست مانند چیزی که در آن سریال دیدیم، پسرش را از دست داده است. سلطانی در همین تیزر کوتاه به خوبی لحظه‌های حسی آن را اجرا کرده  است و در انتها می‌گوید: «جای خالی را با زندگی پر کنیم» .

 

بازیگر آثار کمدی در تیزر تبلیغاتی
کریم قربانی بازیگر پیش کسوتی که بیشتر در آثار طنز بازی کرده، چهره دیگری است که در این نوع از تیزرها دیده می‌شود. هدف از ساخت این تیزر تشویق مخاطبان به حفظ حرمت ماه رمضان و نخوردن آب و غذا در ملأعام است. او در این تیزر نقش پیرمردی را دارد که به علت کهولت سن، نمی‌تواند روزه بگیرد و قصد دارد در پارک آب بنوشد، اما وقتی متوجه می‌شود یک کودک تشنه به احترام ماه رمضان در پارک آب نمی‌نوشد، خجالت می‌کشد و از نوشیدن آب منصرف می‌شود. البته پیام این تیزر مانند تیزر اهدای عضو، غیرمستقیم نیست و به اندازه آن، هنرمندانه به موضوع پرداخته نشده است. این تیزر به همراه تیزر اهدای عضو با حضور مهدی سلطانی، لابه لای آگهی‌های بازرگانی تلویزیون پخش می‌شود.

 

فرهنگ‌سازی به جای تبلیغ محصول
در این نوع تیزرهای تبلیغاتی که قصد دارد در مدت زمان کوتاهی هم توجه مخاطب را به فرهنگی جلب کندکه می‌خواهد آن را ترویج دهد و هم برای مخاطب تاثیرگذار باشد، باید از یک سناریوی جذاب و تاثیرگذار استفاده کرد تا این هدف محقق شود و نتیجه عکس نداشته باشد. بنابراین استفاده از بازیگران و چهره‌هایی که برای مردم شناخته‌شده هستند می‌تواند تاثیر مهمی بر جلب توجه مخاطب و ترغیب او به تماشا کردن آن تیزر داشته باشد. این که یک بازیگر از هنر و شهرت خود استفاده کند و با حضور در یک تیزر تبلیغاتی، واسطه دعوت مردم به سوی فعالیت‌های خیرخواهانه شود، اتفاق ارزشمند و قابل تقدیری است.

 

حضور تاثیرگذار چهره‌ها
تیزرهای تبلیغاتی معمولاً جای چهره‌هایی است که تخصص یا حرفه‌شان بازیگری نیست و با  این عنوان شناخته نمی‌شوند، به همین دلیل معمولاً از تأثیرگذاری مناسبی برخوردار نیستند و حتی ممکن است سوژه شوخی‌های کاربران فضای مجازی هم بشوند! حضور یک بازیگر که توانایی خوبی در نقش‌آفرینی دارد، باعث می‌شود مخاطب واقعا تحت‌تاثیر قرار بگیرد و به فرهنگ مثبت یا فعالیت خیریه‌ای که تبلیغ می‌شود، مشتاق شود. بنابراین حضور چهره‌ها در این تیزرها باعث اثرگذاری آن‌ها می‌شود./خراسان

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *