چهارشنبه , ۵ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۴ بعد از ظهر به وقت تهران

دزدی میلیاردی در مرخصی از زندان!

دو سارق که با دستبرد به ۱۵ خانه، پنج میلیارد ریال به چنگ آورده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار شرق، پنجم مهر سال گذشته شخصی با مراجعه به کلانتری ۱۲۴ قلهک مأموران پلیس را در جریان سرقت از منزلش قرار داد. با ثبت اظهارات شاکی، پرونده به دستور مقام قضائی برای رسیدگی تخصصی به پایگاه سوم پلیس آگاهی ارجاع داده شد.
محتویات پرونده حاکی از آن بود که شاکی پنجم مهرماه از خانه خود واقع در امیرآباد خارج و پس از بازگشت با به‌هم‌ریختگی منزل مواجه و متوجه شده اموالی شامل طلاجات و لوازم شخصی به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال به سرقت رفته است.
کارآگاهان در گام اولیه تحقیقات برای شناسایی سارق یا سارقان از محل سرقت بازدید کردند و فهمیدند سرقت از منزل شاکی توسط یکی از متهمان سابقه‌دار به نام وحید صورت گرفته است. در تحقیقات پلیسی مشخص شد وحید درحال‌حاضر به اتهام سرقت از منزل در زندان در حال تحمل کیفر است. متهم با هماهنگی و کسب دستور از بازپرس شعبه ۱۵ ناحیه ۶ تهران از زندان تحویل پایگاه سوم پلیس آگاهی شد.
متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی در اظهاراتش به جرمش اعتراف کرد و گفت: در مدت‌زمانی‌ که با مرخصی آزاد بودم، مرتکب ۱۵ فقره سرقت از منزل شهروندان در سطح شهر تهران با همدستی یکی از دوستانم به نام جمشید شدم. ما با یک خودروی پارس سفید سرقت‌ها را انجام می‌دادیم.
در گام بعدی از تحقیقات پلیسی مشخص شد جمشید نیز به اتهام سرقت در زندان است که با هماهنگی مقام قضائی متهم برای تحقیقات تکمیلی به پلیس آگاهی انتقال یافت و هر دو متهم برای کشف و شناسایی محل‌های سرقت در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند.
سرهنگ کارآگاه قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی پایتخت، با بیان اینکه ارزش مجموع اموال سرقتی توسط کارشناسان پنج میلیارد ریال برآورد شده است، اضافه کرد: کشف سایر جزئیات پرونده در دستور کار قرار دارد.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *