سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۶:۳۳ قبل از ظهر به وقت تهران

جسد ۳ جوان غرق شده پس از ۳ روز جست و جو پیدا شد

عملیات جست‌وجو در عمق دریاچه هامون برای یافتن جسد سه جوان غرق شده، پس از سه روز به نتیجه رسید. سه پسر جوان عصر جمعه هنگام شنا، در عمق ۵/۲ متری غرق شدند.

جسد 3 جوان غرق شده پس از 3 روز پیدا شد

به گزارش خبرنگار جام‌جم، آن روز مهمانی از زاهدان داشتند و تصمیم گرفتند عصر برای تفریح و قایق‌سواری به دریاچه هامون بروند. صبر کردند تا از هرم آفتاب کم شود. عقربه‌های ساعت نزدیک به پنج عصر شده بود که سوار قایق شدند و به عمق دریاچه حرکت کردند.

دو کیلومتری از ساحل فاصله گرفته بودند که موتور قایق خاموش شد. مالک قایق تلاش کرد، آن را دوباره روشن کند. در همین حین پنچ نفر از آنها تماس گرفتند به دل آب بزنند. یکی‌یکی به داخل آب پریدند. به همه چیز فکر کرده بودند جز باد. باد قایق را از آنها دور می‌کرد و خاموش شدن موتور قایق تلاش‌ها برای رسیدن به آنها را بی‌نتیجه کرده بود.

چند دقیقه بعد قایقرانی که در حال عبور از آن محل بود، متوجه ماجرا شد و به سمت آنها حرکت کرد و دو نفر را نجات داد، اما احمد، مولوی حبیب‌ا… و عبدالقدس زیر آب رفته بودند. دو نجات یافته را سریع به ساحل رساند و آنها به بیمارستان انتقال یافته چند ساعت بعد مرخص شدند.

حاج محمد سارانی، ریش‌سفید و معتمد محلی می‌گوید: ۱۵ نفر از جوانان برای تفریح با قایق به داخل دریاچه رفته بودند که این حادثه برایشان رخ داد. سه روز امدادگران هلال و احمر و غواصان تلاش کردند تا پیکر غرق‌شدگان پیدا شد و اگر آنها نبودند امکانات لازم برای بیرون کشیدن اجساد از عمق آب را نداشتیم.

 

۳ روز جست‌وجو زیر آب

رئیس جمعیت هلال احمر هیرمند در تشریح عملیات جست‌وجو به جام‌جم گفت: ساعت ۱۷ و شش دقیقه جمعه از طریق امدادگران اورژانس گزارش غرق شدگی در دریاچه هامون به ما گزارش شد. تیم استعلام راهی محل شد و با تایید موضوع، امدادگران خانه هلال که در همان منطقه حضور داشتند به عنوان اولین تیم جست‌وجو را آغاز کردند. به جست‌وجو در محل پرداختیم که به دلیل تاریکی هوا بی‌نتیجه ماند.

نظر یونس بارانی ادامه داد: صبح روز بعد با کمک تیم غواص به جست‌وجو ادامه داده که پیکر یکی از غرق‌شدگان را عصر روز شنبه پیدا کرده و به ساحل منتقل کردیم. صبح روز یکشنبه عملیات جست‌وجو در زیر آب ادامه پیدا کرد. ساعت شش صبح جسد اول و ساعت ۹ دومین جسد پیدا و به ساحل منتقل شد.

وی خاطر نشان کرد: در این عملیات ۱۵ امدادگر، چهار غواص و نیروهای مردمی تلاش زیادی برای یافتن غرق‌شدگان انجام دادند. در زمان جست‌وجو حدود ۱۶ قایق که هرکدام پنج سرنشین داشت در دریاچه گشتزنی می‌کردند تا ردی از غرق‌شدگان پیدا کنند.

به گفته بارانی، اگر این افراد از جلیقه‌های نجات و تجهیزات ایمنی استفاده کرده بودند، این حادثه تلخ رقم نمی‌خورد و زنده بودند. بارها هشدار داده‌ایم بدون تجهیزات ایمنی و جلیقه وارد دریاچه نشوند تا گرفتار حوادث مرگبار نشوند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *