پنجشنبه , ۶ ام اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۵ بعد از ظهر به وقت تهران

جراحی قلب با استفاده از دریچه‌ های بدون نیاز به بخیه در بابل + تصاویر

جامعه پزشکی شمال کشور امروز برای نخستین بار شاهد عمل جراحی قلب با استفاده از دریچه های بدون نیاز به بخیه بود.

حمیدرضا وفایی رئیس بخش جراحی قلب بیمارستان روحانی بابل این خبر را داد و گفت این عمل جراحی با ریسک بالای عمل جراحی در این بیمارستان انجام شد.

دو بیمار که یک زن ۷۸ ساله و یک مرد ۸۰ ساله مورد این عمل جراحی قرار گرفتند. 

حمیدرضا وفایی رئیس بخش جراحی قلب بیمارستان روحانی بابل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: عمل جراحی تعویض دریچه قلب با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا با بکارگیری از دریچه‌ های بدون نیاز به بخیه برای نخستین بار در شمال کشور در دو بیمار با ریسک بالای عمل جراحی در این بیمارستان انجام شد.

وی افزود: این دو جراحی با همکاری مشترک تیم جراحی قلب بیمارستان‌های روحانی بابل و شهید رجائی تهران در بیمارستان روحانی با موفقیت انجام گرفت.

رئیس بخش جراحی قلب بزرگ‌ ترین بیمارستان شمال کشور گفت: بیمار اول خانم ۷۸ ساله‌ای آملی بوده است که با درگیری شدید عروق کرونری و تنگی شدید دریچه ائورت  و نیز تنگی  کاروتید گردن ابتدا تحت جراحی اندارترکتومی کاروتید قرار گرفت.

وفایی افزود: این بیمار پس از گذشت دو هفته تحت جراحی بای پس عروق کرونر و تعویض دریچه ائورت به روش  استفاده از دریچه  بدون سوچور قرار گرفت.

فوق تخصص جراحی قلب و عروق گفت: با توجه به تنگی شدید دریچه و شرایط بد بیمار، استفاده از این نوع دریچه برای این بیمار بسیار کمک کننده بوده است که باعث تسریع در زمان عمل و کیفیت نوع دریچه است.

وفایی گفت: بیمار دوم آقای ۸۰ ساله‌ای بابلی بوده که با سابقه ایست قلبی و تنگی شدید عروق کرونر و دریچه ائورت  با حال عمومی بد تحت جراحی بای پس عروق کرونر و تعویض دریچه ائورت با روش فوق قرار گرفت که این بیمار بسیار پر ریسک از نظر جراحی قلب بوده که با استفاده از این روش و با کمک تیم مجرب  بخوبی تحت عمل جراحی قرار گرفت.

فوق تخصص جراحی قلب و عروق، با اشاره به اینکه وضعیت بیماران مساعد و در واحد مراقبت‌ های ویژه تحت نظر هستند، گفت: مزیت استفاده از این تکنولوژی در کوتاه نمودن زمان عمل جراحی با استفاده از دریچه‌ های بیولوژیکی با کیفیت بسیار بالا و کم تهاجمی‌تر است.

 

جراحی قلب با استفاده از دریچه‌های بدون نیاز به بخیه + تصاویر

 

جراحی قلب با استفاده از دریچه‌های بدون نیاز به بخیه + تصاویر

 

جراحی قلب با استفاده از دریچه‌های بدون نیاز به بخیه + تصاویر

 

جراحی قلب با استفاده از دریچه‌های بدون نیاز به بخیه + تصاویر

 

جراحی قلب با استفاده از دریچه‌های بدون نیاز به بخیه + تصاویر

جراحی قلب با استفاده از دریچه‌ های بدون نیاز به بخیه در بابل

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *