سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۱:۵۴ بعد از ظهر به وقت تهران

جاسوس‌ های «گاندو»، رقیب «نون خ» شدند!

در حالی که مدت‌هاست از مجموعه «بوتیمار» به عنوان سریال نوروزی شبکه سه سیما نام برده می‌شود، دیروز خبرگزاری مهر از پخش فصل دوم مجموعه «گاندو» به جای «بوتیمار» در نوروز خبر داد. در این خبر اعلام شد که «گاندو ۲» که با شمار زیادی از عوامل سری اول در سکوت خبری تولید شده است، در فصل دوم با عنوان «لوتی» روی آنتن شبکه سه خواهد رفت. اگرچه خبرگزاری مهر دیروز عصر با تغییراتی در خبر اولیه، عنوان «گاندو» را از این گزارش حذف کرد، اما به نظر می‌رسد حساسیت‌های پخش این سریال موجب این تغییر شده و خبر اولیه درباره پخش «گاندو ۲» درست است.

 

 

جاسوس‌ های «گاندو»، رقیب «نون خ» شدند!

یک انتخاب قابل توجه
«گاندو ۲» (لوتی) در حالی به عنوان سریال نوروزی انتخاب شده است که تا پیش از این، نمایش مجموعه‌ای با مضمون امنیتی – سیاسی در نوروز سابقه نداشت. سیاسی‌ترین سریال نوروزی این سال‌ها، «زوج یا فرد» بود که در نوروز ۹۸ از همین شبکه سه پخش شد؛ مجموعه‌ای کمدی که نقبی به آقازادگی می‌زد؛ اگرچه محافظه‌کارانه ساخته شده بود و ماجرای آن با آن چه که در فصل اول «گاندو» دیدیم، کاملا متفاوت است. سریال «گاندو» فارغ از بحث‌ها درباره کیفیت فرمی و منصفانه بودن یا نبودن محتوای آن، از صریح‌ترین و پرکنایه‌ترین محصولات تاریخ صداوسیما نسبت به جریانات سیاسی بود که با واکنش‌های فراوانی نیز مواجه شد. حساسیت‌ها به این سریال آن‌قدر بالا رفت که در یک سال و نیم گذشته، از هیچ شبکه‌ای حتی افق، آی‌فیلم و تماشا بازپخش نشده است. به همین دلیل مدیران شبکه سه تصمیم گرفتند فصل دوم این مجموعه را در سکوت خبری بسازند و احتمالا به همین دلیل است که زمان پخش آن نیز نوروز انتخاب شده؛ زیرا در نوروز اغلب رسانه‌ها در وضعیت تعطیل یا نیمه‌تعطیل به سر می‌برند و فرصت فراهم است تا سریال با بیشترین کنایه و کمترین حاشیه پخش شود.
شانس اول با «لوتی» است
از مضمون «لوتی» اطلاع‌رسانی زیادی انجام نشده، اما مدیر گروه فیلم و سریال شبکه سه در گفت‌وگو با تسنیم، مضمون این مجموعه را این‌گونه توضیح داده است: «تقلای یکی از سرویس‌های جاسوسی بیگانه برای ضربه‌زدن به ایران و مقابله نیروهای داخلی با این توطئه». با توجه به آن چه از فصل نخست «گاندو» دیدیم، به نظر می‌رسد این سریال که در فاصله سه ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ پخش می‌شود، می تواند در این زمینه حساسیت هایی را برانگیزد. به علاوه حضور «لوتی» معادلات سریال‌های نوروزی را به کلی تغییر داده است و در برابر «نون خ ۳»، شانس نخست را برای جلب مخاطبان خواهد داشت.
امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *