سه شنبه , ۲۹ ام اسفند ماه سال ۱۴۰۲ ساعت ۳:۲۴ بعد از ظهر به وقت تهران

تولد دوقلو‌های به هم چسبیده به ۴ دست و ۲ پا! +عکس

انتشار تصاویری از تولد دوقلو های به هم چسبیده در شبکه های اجتماعی مورد حیرت کاربران این شبکه ها شده است.

https://images.hindi.news18.com/ibnkhabar/uploads/2019/03/b2.jpg

تولد نوزادان دوقلوی بهم چسبیده عجیب با ۴ دست و ۲ پای متصل بهم سوژه رسانه‌ها شده است.

نوزادانی در بیمارستان پانپات در شمال هند متولد شده که قلب و مغز جدای این نوزادان به پزشکان امید داده است و به همین علت پزشکان امیدوارند مدتی لازم بعد از تولد بتوانند در پانپات، شمال هند جراحی شوند.

آن‌ها ارگان‌های حیاتی را دارند، اما در یک بدن تنها با چهار دست و دو پا هستند پزشکان می‌گویند آن‌ها به خوبی تغذیه می‌شوند و ممکن است در آینده در بیمارستان پیشرفته‌ای از هم جدا شوند.

دکترویجی می‌گوید: زن با درد زایمان به بیمارستان آمده بود و ما مجبور شدیم عمل سزارین را انجام دهیم، چون فشار خون مادر بالا بود و احتمال این را داشت که رحم او اگر بخواهد به طور طبیعی زایمان کند پاره شود. نوزادان بدن مشترک دارند، اما اندام‌های فردی با دو ریه، دو قلب و دو مغز دارند. ما نمی‌توانیم جنسیت نوزادان را به دلیل چسبیدن، شناسایی کنیم، اما با CT Scan و MRI مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مادر در ماه سوم بارداری تنها یک سونوگرافی داشت. معمولا هر سه ماه یکبار نیاز است و تنها اختلال را می‌تواند در سه ماهه دوم تشخیص دهد. خانواده مادر این دوقلو‌های عجیب بهم چسبیده گفتند که او در دوران بارداری تحت اسکن سونوگرافی بوده است، اما پزشکان تشخیص نداده اند که دوقلو‌ها به هم وصل بوده اند.

مادربزرگ رانی ۵۰ ساله گفت:ما از او تمام آزمایش‌ها و اسکن‌ها را گرفتیم. پزشکان نتوانستند دو سر و چهار دست را شناسایی کنند و به جای آن گفتند ما دوقلو خواهیم داشت. ما خوشحال بودیم که دختر ما دوقلو باردار است، زیرا اولین فرزند این زوج بود که در سال ۲۰۱۶ ازدواج کردند و سال‌ها بچه دار نشدند، اما هنگامی که متوجه شدیم بچه‌ها به یکدیگر چسبیده اند شوکه شدیم.

از خانواده خواسته شده است تا نوزادان را به موسسه برتر بهداشت هند، موسسه علوم پزشکی هند بفرستد.

محار سینگ، ۵۸ ساله، پدربزرگ بچه ها، گفت:پزشکان این شهر به ما گفته اند که نمی‌توانند به نوزادان کمک کنند. اگر می‌خواهیم آن‌ها را نگه داریم، باید آن‌ها را به AIIMS برسانیم. ما منابع لازم برای انتقال کودکان به دهلی نو نداریم، اما امیدواریم که کمک مان کنند ما می‌خواهیم آن‌ها را نگه داریم.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *