جمعه , ۱۰ ام فروردین ماه سال ۱۴۰۳ ساعت ۰:۰۵ قبل از ظهر به وقت تهران

توفان با سرعت ۱۰۴ کیلومتر در ساعت زابل را در‌نوردید

رئیس کارگروه پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: صبح امروز سرعت باد در زابل ۸۱ کیلومتر بر ساعت گزارش شده که این میزان در بیشترین ساعت به ۱۰۴ کیلومتربر ساعت رسید.

http://www.entekhab.ir/files/fa/news/1397/5/6/457204_227.jpg

علی ملاشاهی در گفتگو با تسنیم، اظهار داشت: پیش‌بینی کلی وضع هوای سیستان و بلوچستان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد آسمان استان در ساعات پیش رو عمدتاً غبار آلود خواهد بود و تا روز چهارشنبه این وضعیت ادامه دارد.

رئیس کارگروه پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در پی وقوع طوفان و گرد و خاک در منطقه سیستان در حال حاضر غلظت ذرات معلق در هوای شهرستان زابل به حدود ۱۳ برابر حد مجاز که فراتر حد بحران است رسیده است.

وی عنوان کرد: با توجه به الگوی نقشه‌ها، وزش باد‌های شدید همراه با گرد و خاک و کاهش دید در شهر‌های شمالی استان تا روز چهارشنبه تداوم دارد، اما از فردا از شدت آن کاسته خواهد شد.

ملاشاهی گفت: طی این مدت در زاهدان، نواحی مرکزی، مرز شرقی و نوار غربی استان علاوه بر افزایش غلظت غبار، باد و گرد و خاک را با شدت کمتر خواهیم داشت همچنیندر ساعات بعد از ظهر شرایط برای رشد ابر در جنوب استان فراهم است و احتمال بارش‌های ناچیز در این مناطق فراهم است.

رئیس کارگروه پیش‌بینی و هشدار هواشناسی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین و دلگان با حداکثر دمای ۴۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهر‌های استان سیستان و بلوچستان بوده‌اند.

امتیاز دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *